سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه‌ای متشکل از ۳۰۰ هزار روتر خانگی و تجاری به واسطه نقطه‌ضعفی نرم‌افزاری توسط هکرها مورد هجوم قرار گرفته و تحت کنترل آنها درآمده است.

روتر

براساس گزارش BBC، محققان شرکت امنیتی Team Cymru کاشفان این حمله سایبری بوده‌اند و هنوز مشخص نیست نیت اصلی هکرها برای حمله به این شبکه گسترده‌ از روترها چه بوده‌است.

این شرکت اعلام کرد اولین بار در ماه ژانویه شاهد تخریب روترهایی از تولید‌کنندگان متفاوت بوده‌است. این قربانیان اولیه بیشتر شرق اروپا متمرکز بودند اما اکنون بیشتر آنها در ویتنام،‌اروپا و چند کشور دیگر هستند.

زمانی که روترها تحت کنترل درمی‌آیند، ساختار داخلی آنها تغییر یافته و روترها ارتباطشان را با سرورهای خود از دست می‌دهند،‌به بیانی دیگر هکرها می‌توانند کاربران را به هرجایی که می‌خواهند هدایت کنند، تبلیغات خود را روی صفحات وب تزریق کرده و نتایج جستجوی کاربران را تغییر دهند.

به گفته متخصصان شبکه، هنوز مشخص نیست چرا باید شبکه‌ای از روترهای مسروقه ایجاد شده باشد زیرا به نظر نمی‌آید مهاجمان از کنترلی که بر 300 هزار روتر به دست آورده‌اند، سواستفاده کرده باشند.

این حمله شباهت‌هایی با آنچه در مجارستان رخ داد دارد، حمله‌ای که در آن روترهای خانگی تحت کنترل درآمده و آنها را به سوی وب‌سایت‌های مخرب که تحت کنترل هکرها و سارقان سایبری بود هدایت کرد تا اطلاعات مالی کاربران از این راه به سرقت بروند.

کد خبر 251872
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز