یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: واشنگتن در راستای محدود‌سازی خرابکاری‌های سایبری چینی‌ها قصد دارد با جلوگیری از صدور ویزا برای چینی‌ها از حضور آنها در کنفرانس مشهور هکرها در لاس‌وگاس جلوگیری کند.

براساس گزارش رویترز، یک مقام آمریکایی می‌گوید واشنگتن می‌تواند از این محدودیت‌های ویزا و دیگر مقررات محدود‌کننده برای دورنگه‌ داشتن چینی‌ها از کنفرانس DefCon و کلاه‌سیاه‌ها که در ماه آگوست در لاس‌وگاس برگزار خواهد شد استفاده کرده و چینی‌ها را همچنان در راستای وارد آوردن اتهام جاسوسی سایبری به پنج نفر از مقامات ارتش چین،‌ تحت فشار نگه‌دارد.

چین اتهامات وارد شده را رد کرده و آنها را ساختگی نامیده‌است. سازمان‌دهندگان این دو کنفرانس می‌گویند از تلاش‌های دولت برای ممنوع ساختن ورود چینی‌ها بی‌اطلاعند اما به‌طور کلی آن را ایده‌ای ناخوشایند می‌دانند.

جف ماس بنیانگذار این دو کنفرانس مخالفت خود را با ارسال پیامی روی توئیتر اعلام کرده‌است، به اعتقاد وی چنین رفتارهایی به ایجاد جامعه‌ای مثبت کمک نخواهد کرد. دیگر اعضای این کنفرانس‌ها نیز معتقدند از آنجایی که مطالب و فایل‌های تصویری این کنفرانس‌ها روی اینترنت منتشر خواهند شد،‌ محدودسازی چینی‌ها چندان تاثیرگذار نخواهد بود.

اعضای جامعه هکرها و متخصصان امنیتی نیز نسبت به این اقدام آمریکا واکنش‌های متفاوتی نشان داده‌اند. قرار بود سه چینی در کنفرانس کلاه‌سیاه‌ها درباره نقاط ضعف نرم‌افزاری و هک کردن شبکه‌های اجتماعی سخنرانی داشته‌باشند. ممانعت از حضور چینی‌ها در DefCon کار دشواری خواهد بود زیرا برگزار‌کنندگان آن تنها از شرکت‌کنندگان بدون نام آن پول دریافت کرده و به آنها اجازه حضور می‌دهند.

به گفته مقامات آمریکایی،‌دولت آمریکا درصورتی که چینی‌ها خرابکاری‌های سایبری خود را محدود نکنند، گزینه‌های مختلفی را برای مقابله با آنها در نظر دارد. محدودیت صدور ویزا اولین بار توسط وال‌استریت ژورنال اعلام شد. این نشریه در ادامه اقدامات آمریکا برای تحت فشار قرار دادن چینی‌ها،‌ گزینه انتشار مدارک جدید درباره عملیات هکرهای چینی را مطرح کرده‌است.

هفته گذشته نیز 10 نفر از 12 چینی که با هدف شرکت در کنفرانس سایبر و فضا قصد ورود به آمریکا را داشتند نتوانستند ویزا دریافت کنند.

کد خبر 260543
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز