سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وقوع هک و دیگر حملات سایبری روزانه در سرتاسر جهان به امری عادی تبدیل شده‌است،‌اما مقامات پلیس اروپا معتقدند گناه تمامی حملات و جرائم سایبری کل جهان به دوش ۱۰۰ هکر است.

براساس گزارش NBC، رئيس مركز جرائم رايانه‌اي پليس اروپا مي‌گويد ما تقريبا هويت اين هكرها را مي‌شناسيم و اگر بتوانيم آنها را دستگير كنيم، مابقي هكرها نيز سقوط خواهند‌كرد.

به گفته ترولز اورتينگ پايگاه اكثريت اين هكرها در كشورهاي روس‌زبان است. وي از دشواري‌هاي مقامات قانوني براي پيگيري جرائم سايبري در چند زمينه انتقاد كرد و گفت تلاش براي خنثي‌كردن فعاليت‌هاي اين هكرها به واسطه ارتباطات ضعيف ميان پليس و شركت‌هاي مختلف دچار محدوديت شده‌است.

به گفته وي طبيعت بي‌مرز هك‌هاي از راه دور، پديده اينترنت اشيا كه خطر حمله به سايت‌ها از لپ‌تاپ‌ها و گوشي‌هاي موبايل به لوازم الكترونيك روزانه را افزايش مي‌دهند، افشاگري‌هاي ادوارد اسنودن و افزايش رمز‌نگاري‌هاي ارتباطات آنلاين از جمله موانعي است كه مانع از آزادي عمل مقامات قانوني در مواجه با جرائم سايبري شده‌اند.

به گفته وي تنها 100 هكر در جهان هستند كه مشغول به ساخت ويروس‌ها،‌ كرم‌ها و ديگر بد‌افزارهاي مخرب هستندو آنها را به گروه‌هاي تبهكار در سرتاسر جهان به فروش مي‌رسانند.

کد خبر 274768

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha