همشهری آنلاین: رئیس سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع از ساخت موشکی سبک با برد بلند خبر داد و گفت: محصولات جدید هواپایه در آن بر مقوله چابک‌سازی و دقت اهمیت ویژه‌ای داده شده در راه‌اند.

فرحی

به گزارش تسنیم، سردار فرحی رئیس سازمان هوافضای وزارت دفاع با ارائه مقاله‌ای به تشریح فعالیت‌های این سازمان در حوزه هوافضا و تسلیحاتی هواپایه پرداخت.

وی در ارائه بخشی از این مقاله تصریح کرد: ما امروز 5 راهبرد اساسی را در 5 حوزه موشکی برای خود طراحی کرده‌ایم که موشکهای ضد زره، کروز، بالستیک، پدافند و فضایی و ماهواره‌پرتاب از جمله آنهاست.

سردار فرحی با اشاره به دستاوردهای صنایع هوایی در حوزه موشک‌های پدافند هوایی، خاطرنشان ساخت: ما باید عقب‌ماندگی خود را در این حوزه‌ها جبران کنیم و بر همین اساس آسمان را به هفت طبقه تقسیم کرده‌ایم و برای هر کدام پروژه‌های مختلفی را طراحی کردیم.

فرحی افزود: در 5 حوزه دوش‌پرتاب‌ها در دفاع کوتاه، ارتفاع متوسط، بلند، خیلی بلند و هواپایه از گذشته تاکنون به دستاوردهای خوبی رسیدیم که این مرهون برنامه‌ریزی دقیق در سازمان صنایع هوایی است.

وی با بیان اینکه ما در حوزه هواپایه خود را ملزم به تغییراتی کرده‌ایم، تصریح کرد: ما برای این حوزه در سازمان نقشه راهی را تعیین کرده‌ایم که بر همین اساس دستیابی به موشک‌ سبک با برد زیاد از جمله آنها بوده است.

سردار فرحی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر مقوله هوشمندسازی در حوزه موشک‌ها به 3 هدف عمده سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع در این بخش اشاره و افزود: ما در گام اول بحث اورهال را داریم که توانسته‌ایم با اورهال محصولات هواپایه، برخی از کمبودها را برطرف کنیم.

وی ارتقاء و بهینه‌سازی را دومین هدف سازمان صنایع هوایی عنوان و افزود: محصولات جدید هواپایه در راه است که در آن بر موضوعات چابکسازی و دقت بالا اهمیت ویژه‌ای داده‌ایم.

فرحی افزود: افق هواپایه‌ها به سمت هوشمندسازی حرکت می‌کند و این رویکرد در سازمان ما طراحی شده و ما در عرصه ورود به ساخت پهپادهایی هستیم که هم از نظر آفند و هم از نظر پدافند قدرت بالایی دارند.

وی با بیان اینکه در برنامه 20 ساله و تا سال 1404 و 1408 در 3 حوزه هوا، دریا و زمین نقشه راهی ترسیم شده، به مراحل ساخت موشک‌های هواپایه فکور 90 و نصر اشاره و تصریح کرد: برنامه‌ای داریم که با تحقق آن، برد موشک‌های هواپایه در نسل جدید به 300 کیلومتر خواهد رسید. کمتر از یک و نیم سال با کارهای کارشناسی موفق شدیم این موشک‌ها را طراحی و تولید کنیم و اخیرا در مراسمی که وزیر دفاع نیز حضور داشتند، از طریق هواپیمای اف‌4 آن را شلیک کردیم و یک هواپیمای اف‌4 دیگر از آن فیلمبرداری کرد.

فیلم شلیک هواپایه قادر نیز در حین برگزاری این همایش برای حاضرین در مراسم پخش شد.

کد خبر 233358
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز