شهروندان: هواپیمای بدون سرنشین «یسیر» به عنوان جدیدترین دستاورد نیروی زمین ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز با حضور امیر سرتیپ پوردستان رونمایی شد.

یسیر

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم رونمایی از این پهپاد گفت: پهپاد «یسیر» با ویژگی‌هایی از قبیل مداومت پروازی بالا،‌ داشتن دوربین بسیار قوی و توانایی شناسایی و رصد نقاط کور، امروز وارد ناوگان پهبادی کشور می‌شود.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان صبح امروز در نمایشگاه‌ پهپادهای ساخته شده در نیروی زمینی ارتش حضور یافت و با بیان اینکه "نیروی زمینی به گفته مقام معظم رهبری، ستون فقرات ارتش است"، خاطرنشان کرد: ما امروز با چهره تازه‌ای از تهدیدات روبه‌رو هستیم و باید متناسب با این تهدیدات ظرفیت‌های لازم را ایجاد کنیم.

وی در ادامه افزود: نیروی زمینی ارتش باید در عرصه فضای ناهمتراز ایستادگی کند و برای این کار به یک دست بلند نیاز دارد. این دست بلند، یگان موشکی و گروه پهپادی نیروی زمینی است؛ البته رسیدن به این هدف یک آرزو نیست بلکه ما می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

پوردستان اضافه کرد: در همین راستا در ساختار نیروی زمینی ارتش تحول گسترده‌ای ایجاد شد و گروه پهپاد ولی عصر (عج) از سطح یگان به سطح گروه ارتقا یافت و امروز این گروه در مرزهای کشور، هم عملیات شناسایی و هم عملیات رزمی انجام می‌دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه تاکید کرد: ما ملزم هستیم آمادگی رزمی خود را ارتقا دهیم تا بتوانیم به عنوان بازوی مسلح نظام از کشور دفاع کنیم. ما باید در این راستا از همه ظرفیت‌های علمی خود استفاده کنیم.

پوردستان همچنین با بزرگداشت سالروز عملیات ثامن‌الائمه اظهار کرد: در سال اول جنگ به دلیل حضور بنی‌صدر، ارتش و سپاه نمی‌توانستند با هم همکاری داشته باشند؛ بنابراین در سال اول جنگ، نیروهای مسلح به صورت عکس‌العملی عمل می‌کردند اما پس از رفتن بنی‌صدر، ارتش و سپاه متحد شدند و عملیات ثامن‌الائمه را با همکاری هم انجام دادند.

وی در پایان گفت: این عملیات دارای ویژگی‌هایی از قبیل ایجاد وحدت و تعامل ارتش سپاه و ایجاد اعتماد به نفس در میان نیروهای مسلح بود زیرا قبل از این عملیات، تصور نمی‌کردیم بتوانیم علمیاتی به این گستردگی انجام دهیم. این عملیات با نام علی‌بن موسی‌الرضا انجام شد و در واقع امام هشتم کلید دفاع از کشور اسلامی را به نیروهای مسلح اعطا کرد.

کد خبر 232819
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز