همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش از رونمایی جدیدترین پهپاد این نیرو با نام یسیر در روز شنبه خبر داد.

پوردستان

به گزارش تسنیم، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از رونمایی جدیدترین پهپاد این نیرو با نام پهپاد یسیر در روز شنبه خبر داد.

وی افزود: این پهپاد که توسط صنعت دفاعی تولید شده از قابلیت پرواز بالایی برخوردار است.

شروع‌کننده هیچ جنگی نخواهیم بود، اما با هر تهدیدی در زمین و هوا مقابله می‌کنیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: نیروهای مسلح و ارتش از این توانایی و اقتدار برخوردار است تا با هر تهدیدی در زمین و هوا مقابله کند.

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز در مراسم رژه یگان‌های نزاجا که در مرکز آموزش پشتیبانی نیروی زمینی ارتش برگزار شد ضمن گرامیداشت شهدای دفاع مقدس گفت: شهیدان با ایثار، فداکاری، عزت، عظمت و آبرو را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارمغان آوردند، به ویژه شهدای عملیات ثامن‌الائمه. در این عملیات به فرمان تاریخی امام(ره) حصر آبادان شکسته شد و آبادان از محاصره آزاد شد.

وی هفته دفاع مقدس را یادآور ایثار و از خودگذشتگی ملت قهرمان ایران دانست و در ادامه با بیان اینکه عراق با 12 لشکر و 45 تیپ مرز ما را مورد تجاوز قرار داده بود، اظهارداشت: با این حال زن و مرد لباس رزم را بر تن کردند و برای دفاع از ولایت از نوامیس خود وارد جبهه شدند و حقیقتا ندای حسین زمان خود را لبیک گفتند و همچنان در این مسیر استوار هستند.

امیر پوردستان همچنین با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی برای دشمنان ناخرسند بود، خاطرنشان کرد: آنها همت خود را به کار بستند تا چیزی غیر از اسلام در این مملکت جایگزین شود و به تحریم‌های اقتصادی روی آوردند و سیاست منزوی‌سازی را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش یادآور شد: ناامنی‌هایی را در شمال غرب، سنندج و مریوان به وجود آوردند، اما نیروی زمینی ارتش لباس رزم را پوشید و مقابل ضد انقلاب ایستاد و از اقتدار انقلاب دفاع کرد. بطوری که مجموعه هوانیروز در کردستان 44 هزار شهید را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرد.

پوردستان اضافه کرد: از آنجا که دشمن به نتیجه نرسید، شخصی همچون صدام را برای حمله به ایران تطمیع کرد و از اواخر سال 58 و اوایل سال 59 رویکرد مرزها به نظامی بودن تغییر وضع می‌دهد و از این رو نیروهای زمینی در مرز مستقر و تیپ 37 شیراز و 74 خرم‌آباد نیز به یگان‌ها محقق شدند. البته سیاست غلط بنی‌صدر کمر یگان‌ها را شکسته بود. کاهش خدمت سربازی و موارد دیگر باعث شد تا یگان‌ها نتوانند به خوبی برنامه‌ها و اقدامات خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه با روح تدین و ایمان یگان‌ها مقابل نیروهای تجاوزگر ایستادگی کردند، افزود: نیروهای ما اجازه پیشروی از یگان‌های عراق را گرفتند. در عرصه دریا نیروی دریایی ما درسی به شناورهای عراق داد که تا پایان جنگ جرات سربرآوردن را نداشتند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص فعالیت‌های ارتش در زمان 8 جنگ تحمیلی یادآور شد: اقدامات ارتش پاسخی به اعتماد حضرت امام(ره) و ارتش بود. عده‌ای درصدد بودند تا ارتش منحل شود اما امام تاکید داشتند که ارتش باید بماند. بنابراین ارتش پاسخ اعتماد امام را با اقتدار داد.

پوردستان در همین زمینه افزود: در تمامی عملیات، ارتش نقش محوری را انجام داد. نیروی زمینی به تنهایی 2.5 میلیون سرباز را آموزش و به جبهه‌ها اعزام، 270 لشکر را وارد جنگ و از مرز دفاع کرد.

وی گفت: نیروی زمینی قهرمان در تمامی حوادث در نوک پیکان دشمنان بوده است و چهره استوار و شکست‌ناپذیر را در دفاع نشان داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: رزمندگان جوان و نیروهای نسل سومی ارتش بر همان مسیر گذشته خود مستدام هستند و پشت سر رهبر معظم رهبری ایستاده‌اند و می‌گویند "از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن"

امیر پوردستان در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این ویژگی‌ها باعث شد که جنگ ما با سایر نبردها متمایز شود. ما مدافع بودیم نه جنگ‌طلب و دشمن آمده بود که انقلاب را از بین ببرد و ما از اعتقادات خود دفاع کردیم. رزمندگان ما مثل گلادیاتور وارد جنگ نمی‌شدند، بلکه بصیرت در سلاح‌ها حاکم بود. بصیرت سلاح را به حرکت درمی‌آورد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ما قصد کشورگشایی نداشتیم، اظهار داشت: البته در سال سوم جنگ وارد خاک عراق شدیم. با این حال قصد ما کشورگشایی نبود، بلکه می‌خواستیم متجاوز به شروط ما تن دهد.

امیر پوردستان ادامه داد: ما در جنگ تحمیلی از هر وسیله‌ای استفاده نکردیم، این دشمنان بودند که از سلاح شیمیایی استفاده می‌کردند. به روستاها و نوامیس دست‌درازی کردند، اما رزمندگان ما برای رسیدن به اهداف از هر وسیله‌ای استفاده نکردند و به تنهایی در مقابل استکبار ایستادند. دشمن با سلاح‌ها و حمایت‌های شرق و غرب ملت بی‌دفاع ما را مورد هدف قرار می‌دادند و ما با اتکا به حضرت حق از خود دفاع کردیم.

وی تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح به برکت تجربیات دفاع مقدس، تحمیل نبردهای اخیر و تدوین دکترین دفاعی و بهره‌مند شدن از سلاح‌های بومی از استعداد بالایی برای دفاع از خود برخوردار شدند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: دکترین ما دفاعی و مبتنی بر بازدارندگی است. ضمن اینکه شروع کننده هیچ جنگی نخواهیم بود، اما با هر تهدیدی در زمین و هوا مقابله خواهیم کرد. نیروهای مسلح و ارتش به عنوان بازوهای نظام از این توانایی برخوردارند که مقابل هرگونه تهدیدی بایستند تا دشمن و متجاوزین از کرده خود پشیمان شوند.

پوردستان تصریح کرد: ارتش همچون برج، دژ و قلعه حرکت می‌کند و به دنبال آسایش و آرامش مردم در سایه تبعیت از ولی فقیه است. البته ما نیازمند هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری هستیم.

کد خبر 232473
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز