همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تیم‌های ورزشی نیروی زمینی پشتوانه قوی برای تیم‌های ملی هستند، چرا که این نیرو در عرصه ورزش استعدادیابی می‌کند و نیروها را حفظ و پرورش می‌دهد.

پوردستان

به گزارش تسنیم، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش امروز در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران کاروان ولایت و قهرمانان و مدال‌آوران ورزشی نزاجا با بیان اینکه حضرت ابوالفضل (ع) در اوج ولایت‌مداری قرار داشت، گفت: دست او را قطع کردند، اما این بزرگوار دست از ولایت نکشید. از این رو کربلا دانشگاهی برای ملت سربلند و سرفراز ایران است. ما از این دانشگاه درسهای زیادی گرفتیم و استاد بزرگ ما حضرت امام خمینی (ره) این درس‌ها را به ملت یادآوری کرد و سبب شد ملت رژیم پهلوی را ساقط کند و در جنگ نیز به پیروزی برسد.

وی تاکید کرد: ملت کماکان ندای حسین زمان را لبیک می‌گوید. یعنی شعارش این است که "از تو به یک اشاره؛ از ما به سر دویدن". این تفاوت ملت ما با ملت‌های دیگر است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با بیان اینکه بخشی از ملت را سربازان نیروی زمینی تشکیل داده‌اند، اظهار داشت: سربازان نیروی زمینی عاشقانه در پادگان‌ها حاضر می‌شوند و سینه‌های خود را آماج گلوله‌های دشمن قرار داده‌اند تا ملت آسایش داشته باشد.

امیر پوردستان با اعلام اینکه رزمایش بزرگ قمر بنی‌هاشم از سوی نیروی زمینی در آبان‌ماه و در منطقه جنوب شرق کشور برگزار شد، تصریح کرد: این رزمایش رسانه‌ای نشد، ولی ما از همه شایستگی‌ها و کارآمدی‌ها در این رزمایش استفاده کردیم.

وی ادامه داد: در این رزمایش هزاران دستگاه نفربر، خودروها و تجهیزات پیشرفته مستقر شده بودند و ما از تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جدید در رزمایش قمر بنی‌هاشم استفاده کردیم. ضمن اینکه باید بگوییم اصول رزم در شرایط متقارن و نامتقارن را داریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: به مسئولان نظام جمهوری اسلامی اطمنان می‌دهیم در همه عرصه‌های نبرد گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستیم و آنچه مدنظر ایشان هست را انجام خواهیم داد.

امیر پوردستان در بخش دیگری از سخنانش به کاروان حرم تا حرم نزاجا اشاره کرد و با بیان اینکه بنده باید از دست‌اندرکاران این کاروان تشکر کنم، اظهار داشت: تمامی کارکنان، امرای نیروی زمینی ارتش دوست داشتند در این کاروان حضور داشته باشند. هدف کاروان حقیقتا هدف مقدسی است. عزیزان ارادت خود را در قالب این کاروان نشان دادند، ارادت را نمی‌توان در کنار دفتر نشان داد. باید در میدان حاضر شویم و سینه خود را سپر کنیم.

وی خطاب به دست‌اندرکاران کاروان ولایت نزاجا افزود: امیدوارم این حرکت شما به امضای امام رضا (ع) برسد و همچنین لبخند رضایت را بر لبان رهبری عزیز نشانده باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در نیروی زمینی ورزش امر حاشیه‌ای نیست بلکه محوری است تاکید کرد: از این رو تمامی کارکنان نیروی زمینی ارتش برای پشتیبانی از ورزش بسیج شدند و ورزش را در رأس فعالیت‌های خود قرار دادند.

امیر پوردستان تقویت ایمانی، فیزیکی و علمی را سه مولفه مهم نزاجا در عرصه ورزش عنوان کرد و گفت: برای ارتقای درجه باید مدارک ورزشی را داشته باشیم. از این رو تمامی کارکنان نیروی زمینی در ورزش شرکت می‌کنند.

وی ورزش قهرمانی را قله‌ مناسب برای جوانان دانست و در عین حال تاکید کرد: ورزش‌های قهرمانی به عنوان پشتوانه‌ای برای تیم ملی محسوب می‌شود. همچنین باید بگویم که تیم‌های ورزشی نیروی زمینی پشتوانه قوی برای تیم‌های ملی هستند، چرا که این نیرو در عرصه ورزش استعدادیابی می‌کند و نیروها را حفظ و پرورش می‌دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش از عسگرزاده و سردار باران‌چشمه تقدیر و تشکر کرد و گفت: سردار باران‌چشمه در خیلی از موارد دست ما را گرفت. از این رو امیدوارم در عرصه‌های ورزشی بتوانیم به جایگاه واقعی خود برسیم.

امیر پوردستان اضافه کرد: باید از خواهرانی که در مجموعه ورزشی ما حضور دارند تشکر کنم. همچنین باید تشکر خود را نسبت به همسران و مادران کارکنان نزاجا اعلام کنم چرا که حمایت و کمک خانواده‌ها کارکنان دلگرم کرد.

در حاشیه این مراسم امیراحمدرضا پوردستان از دست‌اندرکاران، قهرمانان و مدال‌آفرینان ورزشی نیروی زمینی با اهدای لوحی تقدیر کرد.

کد خبر 241994
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز