همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این اعتقاد که "آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند مذاکرات طولانی شود"، گفت: وقتی دشمن صف‌آرایی می‌کند، باید در برابر او جنگید ولی وقتی لباس دوستی پوشیده است، بیشتر باید از او بترسیم.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در پانزدهمین یادواره شهدای مسجد صاحب‌الزمان (عج) اهواز که شب گذشته (جمعه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به سال‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: هجوم و موشک‌باران بی‌رحمانه رژیم بعثی به خوزستان را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنیم. در آن روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی، جوانان خوزستانی اولین نفراتی بودند که لباس رزم پوشیدند و برای دفاع از اسلام و اقتدار نظام، در برابر دشمن سر تا پا مسلح ایستادگی کردند.

وی افزود: حضور مرگ در زندگی هر انسانی مشخص است و در نهایت شامل حال هر فردی می‌شود، ولی خداوند در فرآیند زندگی تا مرگ برخی را مجزا می‌کند. ما اجازه نداریم به این افراد، مُرده بگوییم، زیرا آنها زنده هستند. آنهایی که در راه خدا مبارزه می‌کنند و در این راه به شهادت می‌رسند، زنده‌اند و نه تنها زنده هستند، بلکه نزد خداوند روزی هم دارند. جایگاه شهید و شهادت در فرهنگ دینی ما اینگونه است و به همین خاطر است که بزرگان دینی ما شهادت را از خداوند طلب کرده‌اند.

پوردستان با اشاره به جایگاه والای شهید تصریح کرد: شهید با شهادتش به جامعه حرکت می‌بخشد و اگرچه خون شهید ریخته می‌شود، ولی این خون در رگ‌های جامعه جاری می‌شود. شهید به زمین می‌افتد تا بستری را فراهم کند که دیگران بایستند. شهدا شاگرد مکتب امام حسین (ع) هستند و از چنین مکتبی درس گرفته‌اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به شرایط حال حاضر جهان خاطرنشان کرد: شرایط حاکم بر جهان بسیار پیچیده و حساس است و امروز بسیاری از دشمنان بدون نقاب وارد میدان شده‌اند. در حدیثی از امام علی (ع) آمده است که باید از دشمن پرهیز کرد؛ بویژه دشمنی که از در دوستی و صلح وارد شده است. دشمن ممکن است لباس دوست بپوشد و با حربه مذاکره وارد شود که غفلت ایجاد کند. در چنین شرایطی نباید به دشمن خوش‌گمان بود. وقتی دشمن صف‌آرایی می کند، باید در برابر او جنگید ولی وقتی لباس دوستی پوشیده است، بیشتر باید از او بترسیم.

وی ادامه داد: آمریکا زمانی آمد و موضوع نظم نوین جهانی را مطرح کرد و گفت که دنیا یک دهکده بزرگ جهانی است و این دهکده هم کدخدا می‌خواهد و چه کسی بهتر از من! پس از آن هم پروژه جنگ ستارگان را مطرح کرد و با تبلیغات فراوان به دنیا اعلام کرد که ما بر فضا مسلط شده‌ایم و حتی اگر موشک‌های قاره‌پیما بخواهد اهدافی را نشانه برود، با سامانه‌هایی که در اختیار داریم می‌توانیم آنها را منهدم کنیم. این پروژه اگرچه تنها فرضیه‌ای بیش نبود، ولی با عملیات روانی آمریکایی‌ها، دنیا باور کرد که آنها به چنین توانمندی دست یافته‌اند. آمریکایی‌ها در چنین شرایطی مست قدرت بودند که یک موسسه پژوهشی در آمریکا یک تئوری را مطرح کرد که "شما چه نشسته‌اید، قطب‌های جدیدی در دنیا در حال شکل‌گیری است که آمریکایی‌ها را به چالش می‌کشانند." بر اساس اعلام این موسسه، اولین این قطب‌ها، جهان اسلام بود که از وحدت شیعه و سنی ایجاد می‌شد و انقلاب اسلامی ایران، زمینه‌ساز آن بود.

پوردستان با بیان اینکه "اروپای متحد، روسیه، چین و کره شمالی نیز دیگر قطب‌ها بودند"، یادآور شد: در چنین شرایطی آمریکایی‌ها برای اینکه از شکل‌گیری قطب‌های جدید جلوگیری کنند، به این نتیجه رسیدند که با راهبردهای ژئوپولتیکی به نتیجه نمی‌رسند و به همین خاطر راهبردهای ژئواکونومیکی را در پیش گرفتند تا بر منابع اقتصادی دنیا مسلط شوند. 60 درصد منابع اقتصاد و انرژی دنیا در غرب آسیا بود و در نتیجه باید بهانه‌ای پیدا می‌شد تا آمریکایی‌ها به این منطقه بیایند و بر آن مسلط شوند. در نتیجه حادثه 11 سپتامبر را طراحی کردند و این حادثه ساختگی بهانه‌ای شد تا بر منطقه مسلط شوند. آمریکایی‌ها استراتژی عملیات پیش‌دستانه را طراحی کردند. شاه‌بیتی که آنها تعریف کردند این بود که "همه مسلمانان تروریست نیستند، ولی همه تروریست‌ها مسلمانند".

وی افزود: آنها عراق را به بهانه حذف سلاح‌های کشتار جمعی و افغانستان را به بهانه طالبان به جنگ کشاندند و بین ایران و سوریه مردد مانده بودند. در شرایطی می‌خواستند به سراغ ایران بیایند و نیروهای مسلح ایران هم در آمادگی کامل بودند، ولی دیدند که ایران لقمه گلوگیری است، زیرا رهبری هوشیار و دشمن‌شناس دارد که به زیبایی سکان داری می‌کند و ملت ایران نیز پشت سر رهبر خود هستند. از سویی دیدند که ارتش و سپاه ایران در اوج اقتدار است و نمی‌توانند با ایران مقابله کنند، در نتیجه به سراغ سوریه رفتند ولی هنوز هم ایران را به عنوان یک هدف مدنظر دارند.

پوردستان با بیان این اعتقاد که "اگر امروز آمریکایی‌ها باب مذاکره را باز کرده‌اند به این دلیل است که راهبرد دیگری ندارند"، گفت: آنها زمانی قصد اقدام نظامی داشتند و دیدند که ایران در اوج آمادگی است، در نتیجه حمله نظامی را از دستور کار خارج کردند و تهدید نرم و نیمه سخت را در دستور کار گذاشتند و ترویج فساد و اعتیاد در ایران را در دستور کار گذاشت. از سویی تحریم‌های اقتصادی را تشدید کرد تا میان ملت و هیأت حاکمه فاصله ایجاد کند، ولی ناکام ماند و امروز راهبرد مذاکره در دستور کار آنهاست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: اگر مقام معظم رهبری می‌فرمایند "به آمریکایی‌ها خوش‌بین نیستم، ولی از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کنم"، دنیایی از معنی را در خود نهفته دارد. دشمن از راهبردهای جنگ سخت و نرم و نیمه‌سخت به نتیجه نرسید و اکنون بنا دارد مذاکرات را طولانی و در این پروسه افکار جامعه جهانی را متقاعد کند که ایرانی‌ها به هیچ عنوان حاضر به کوتاه آمدن نیستند.

وی با اشاره به اینکه "آمریکایی‌ها برای طراحی حمله نظامی، پنج کار انجام می‌دهند"، توضیح داد: ابتدا جو جامعه بین‌المللی را متقاعد می‌کنند، سپس جامعه داخلی آمریکا و سپس جامعه کشور هدف را متقاعد می‌کنند. سپس ارتش کشور خود و نیروهای مسلح کشور هدف را مدنظر می‌گیرند و همه این موارد که انجام شد، حمله را آغاز می‌کنند. اکنون نیز قصد دارند مذاکرات را طولانی کنند. دیروز فرانسه را و فردا کشور دیگری را به جلو می‌فرستند تا مذاکرات به نتیجه نرسد و زمینه برای جنگ سخت آماده شود، غافل از اینکه نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار و آمادگی هستند.

پوردستان ادامه داد: در چنین شرایطی نخستین مطلبی که باید به آن توجه داشته باشیم، تبعیت محض از فرامین مقام معظم رهبری است و این تدابیر باید مورد توجه همه ما باشد. دومین مطلب این است که باید بنیه‌های اعتقادی و ایمانی خود را مستحکم‌تر کنیم، زیرا همین بنیه‌های اعتقادی و ایمانی، ضامن موفقیت ماست. نکته سوم هم اینکه باید بنیه‌های علمی را مد نظر داشته باشیم. از جمله دلایلی که امروز نظام جمهوری اسلامی در دنیا به ابرقدرت تبدیل شده، همین بنیه‌های علمی جوانان کشور است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان ضمن تقدیر از خانواده‌های شهدا، تاکید کرد: شهدا پرچم اقتدار نظام و اسلام را به اهتزاز درآوردند و ما نیز امروز وظیفه داریم این پرچم را در اهتزاز نگه داریم و به نسل‌های آینده بسپاریم.

کد خبر 239752
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز