همشهری آنلاین: سفیر کشورمان در مسکو گفت که ایران تاکنون مذاکرات جدی با روسیه در خصوص سیستم موشکی اس ۳۰۰ انجام نداده است.

 اس ۳۰۰

به گزارش ایسنا، محمود رضا سجادی در گفت‌وگو در مسکو درباره روند مذاکرات مربوط به واردات سامانه "آنتی " به ایران به جای اس300 بیان کرد: این مساله مورد بررسی قرار گرفت اما هنوز مذاکرات جدی انجام نشده است.

بنابر گزارش روسیا الیوم، وی با اشاره به مساله سوریه اظهار کرد که مواضع روسیه در قبال سوریه به نزدیکی (روابط) تهران - مسکو کمک کرد. هم‌چنین مساله سوریه نشان داد که روسیه و ایران در یک کشتی هستند.

سجادی افزود: ایران و روسیه تفاهم خوبی در خصوص مسایل اصلی و محوری دارند و اختلافشان موجب بروز جنگ می‌شود به گونه‌ای یک کشور در امور کشور مستقل دیگر دخالت می‌کند.

سفیر کشورمان افزود که ایران با حضور نیروهای بیگانه غربی در منطقه هم مرز با دریای خزر مخالف است.

وی با اشاره به مواضع نزدیک تهران و مسکو در قبال مسایل منطقه‌ای گفت: ما دریای خزر را دریای دوستی و صلح میان پنج کشور حوزه دریای خزر می‌دانیم. هم‌چنین با استقرار نیروهای نظامی بیگانه در آسیای میانه مخالفیم.

وی در ادامه درخصوص نزدیکی روابط تهران- واشنگتن با بیان اینکه صحبت کردن در این باره زود است، گفت: هیچ نتیجه ملموسی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اقدامات آمریکا علیه ایران را می‌توان یک پرونده بسیار طولانی دانست، افزود: آمریکا باید گام‌های واقعی بردارد تا اعلام کند که قصد آسیب رساندن به ایران را ندارد.

سجادی گفت که ملت ایران باید اعتمادش را نسبت به آمریکا به دست آورد.

وی درخصوص سفر ولادیمر پوتین، رییس جمهور روسیه به ایران با بیان این که این سفر می‌تواند به توسعه روابط دو جانبه کمک کند، اظهار کرد: ما تفاهم خوبی با روسیه داریم و امیدواریم که این تفاهمات توسعه یافته و همکاری میان ما در زمینه‌های مختلف افزایش یابد.

وی افزود که روسای جمهور ایران و روسیه طی دیدارشان در بیشکک به این نتیجه رسیدند که آنها سنگ بنای توسعه روابط دو کشور را گذاشته‌اند از این رو تهران امیدوار است که سفر رییس جمهور روسیه به ایران به توسعه همکاری دو کشور کمک کند.

کد خبر 233922
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز