همشهری آنلاین: وزیر دفاع با بیان اینکه کارکرد اصلی وزارت دفاع تولید قدرت دفاعی است، گفت: به هر میزان‌ که اقتدار نظام بالاتر برود، قدرت بازدارندگی کشور نیز بیشتر می‌شود.

به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم تودیع علی‌یار ارشدی و معارفه رضا طلایی‌نیک به‌عنوان معاونان پیشین و جدید حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع، با بیان اینکه کارکرد اصلی وزارت دفاع تولید قدرت دفاعی است، گفت: به هر میزان که اقتدار نظام بالاتر برود، قدرت بازدارندگی کشور نیز بیشتر می‌شود.

وی افزود به هر میزان که نیروهای مسلح در چشم مردم عزیز باشند، به همان میزان جامعه از تهدیدها مصون خواهد بود.

وزیردفاع در ادامه خاطرنشان‌ کرد: باید در تولید قدرت دفاعی، هم جنبه‌های نرم و هم جنبه‌های سخت قدرت را در نظر گرفت، یعنی هم باید به تولید تجهیزات توجه کنیم و هم به زمینه‌های تحقیقاتی، نوآوری و فناوری راهبردی توجه داشته باشیم.

سردار دهقان گفت: این وزارتخانه به همکاری با مراجع قانونگذاری مثل مجلس شورای اسلامی نیازمند است و معاونت حقوقی و امور مجلس این وزارتخانه باید از جایگاه و اعتباری برخوردار باشد تا از حقوق نیروهای مسلح دفاع کند.

وی اضافه‌ کرد: باید مناسباتی متین‌ و اطمینان‌بخش بین بخش دفاعی، مجلس و قوه قضاییه وجود داشته باشد تا مسائل پیش‌آمده به راحتی حل شود.

وزیر دفاع تاکید کرد: کانال ارتباطی وزارت دفاع با قوای کشور، از طریق معاونت حقوقی و امور مجلس برقرار می‌شود.

سردار دهقان همچنین با بیان اینکه قانون یک پایه اصلی در وزارت دفاع است، خاطرنشان‌کرد: توجه و رعایت قانون موجب رشد و پیشرفت خواهد شد.

وی گفت: بهره‌مندی و اطاعت از فرماندهی کل قوا، نقطه اتکا نیروهای مسلح است.

وزیر دفاع در پایان ضمن تقدیر از خدمات علی‌یار ارشدی، معاونت قبلی وزارت دفاع اظهار امیدواری کرد: طلایی نیک با سابقه طولانی در قانون‌گذاری و حضور در سپاه و حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارد ،ظرفیت مطلوبی را برای معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع ایجاد کند.

کد خبر 234700
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز