پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: به برکت خون پاک شهیدان و مجاهدت‌های رزمندگان سلحشور ایران اسلامی، ایران اسلامی صاحب یک قدرت بازدارندگی فوق العاده شده که هیچ کشوری جرات تعدی به این آب و خاک مقدس را ندارد.

نصراله عزتی

به گزارش تسنیم، همزمان با ایام هفته دفاع مقدس امیر سرتیپ نصراله عزتی معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع، با بیان اینکه قداست و معنویت دفاع مقدس ملت سرافراز ایران اسلامی، انسان را یاد رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان صدر اسلام می اندازد، افزود: این نبرد بعد از جنگ ویتنام یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های قرن بیستم بود که استقامت و پایداری رزمندگان اسلام را به جهانیان ثابت نمود.

وی با نگاهی گذرا به روزهای آغازین جنگ تحمیلی گفت: در 31 شهریور 1359 عراق هجوم خود را از طریق زمین از آبادان تا قصر شیرین شروع کرد و همزمان تمام پایگاه های هوایی ایران و 19 نقطه راهبردی کشور را مورد حمله هوایی قرار داد و عملا تجاوز و جنگ را بر علیه یک نظام نوپا و تازه شکل گرفته شروع کرد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به اهداف خصمانه تجاوز صدام به کشور مان اشاره کرد و افزود: یکی از این اهداف، حاکمیت بر اروند رود و باز پس گیری 3 جزیره ایرانی بود که تصور می کرد در قرارداد 1975 الجزایر حقی از او زایل شده بود .

امیر عزتی با بیان اینکه جدا سازی خوزستان به عنوان هدف دوم صدام از تجاوز به ایران بود ادمه داد: حتی دشمن، نقشه‌های آن را تحت عنوان عربستان تهیه کرده بود.

وی تضعیف نظام جمهوری اسلامی تا مرحله سقوط را به عنوان هدف سوم و اصلی عراق دانست و گفت: در حقیقت این هدف بسیار قوی تر از اهداف دیگر برای دشمن بود بطوری که اهداف دیگر بهانه ای بود برای سقوط نظام جمهوری اسلامی .

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و به دنبال ایجاد تزلزل در فرماندهان ارتشی وابسته به رژیم طاغوت، بحث انحلال این نهاد از زبان منافقین، چریک های فدایی، حزب توده و تعدادی از دوستان ناآگاه مطرح شد، افزود: تنها کسی که به عمق فاجعه این تفکر پی برد و محکم و شجاعانه در مقابل تئوری انحلال ارتش ایستاد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) بود که فرمودند: ارتش، ارتش اسلامی است که باید با تمام تجهیزات به میدان بیاید و بر مردم واجب است از آن استقبال کند و با اعلام 29 فروردین به عنوان روز ارتش، روح تازه ای در کالبد ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان بازوی قدرتمند اسلام و انقلاب اسلامی دمید .

امیر عزتی، استراتژی عراق در تهاجم به خاک کشور را نبرد برق آسا دانست و گفت: صدام با تصور تصرف و جداسازی 3 روزه خوزستان و تسلط یک هفته ای بر تهران تجاوز سراسری خود را آغاز کرد ولی پشت دروازه های خرمشهر زمین گیر شد،

وی تصریح کرد: مسئله‌ای که دشمن را در نبرد برق آسا ناکام گذاشت مقاومت ملت ایران بود چیزی که دشمن در ارزیابی تهاجم خود از آن غافل شده بود.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با حضور شهید صیاد شیرازی به عنوان فرمانده نیروی زمینی ارتش، برگ زرین دیگری در تاریخ جنگ بوجود آمد و وحدت بین نیروهای مسلح شکل گرفت و دور جدیدی از عملیات های غرور آفرین در جبهه های نبرد پدید آمد .

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با بیان اینکه در طول دوران حکومت قاجار و قبل از آن بیش از نیمی از وسعت فعلی ما با یک اولتیماتوم روز یا انگلیس یا قرارداد های ننگین از کشور جدا شد.

وی افزود: در نهایت در جنگ تحمیلی با رادمردی و استقامت رزمندگان اسلام و فرماندهی و راهبری حضرت امام راحل(ره) هشت سال در مقابل ابرقدرت شرق و غرب ایستادیم ولی یک وجب از خاکمان را به دشمن ندادیم. چراکه، بزرگ مرد صالحی همچون حضرت امام(ره) به عنوان فرمانده کل قوا جنگ را هدایت و رهبری می کرد .

امیر سرتیپ نصراله عزتی خودکفایی و خود اتکایی کشور در زمینه صنعت دفاعی را مرهون جانفشانی‌های هشت سال دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: به برکت خون پاک شهیدان و مجاهدت ها ی رزمندگان سلحشور ایران اسلامی و رهبری های داهیانه و مقتدرانه فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای عزیز، ایران اسلامی صاحب یک قدرت بازدارندگی فوق العاده شده که هیچ کشوری جرات تعدی به این آب و خاک مقدس را ندارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به فرمایشات حضرت امام(ره) در زمینه برکات دفاع مقدس اشاره کرد و تاکید کرد: همه اینها از برکت خون های شهدا و مجاهدت های رزمندگان حاصل شده و همه و خصوصا نسل جوان باید در حفظ و پاسداشت این امانت تلاش و مجاهدت نمایند.

کد خبر 232618
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز