همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ جنگ نیست، بلکه فرهنگ زندگی است، تأکید کرد: تأسی به این فرهنگ می‌تواند در ابعاد گوناگون نظیر حوزه‌های علمی، اقتصادی و اجتماعی، آینده کشور را در مسیر پیشرفت رقم بزند.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره نقش بازماندگان هشت‌ سال دفاع مقدس در ماندگاری انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ما در این هفته بزرگداشت برگزار نمی‌کنیم تا یاد آن روز را زنده نگه داریم؛ چرا که دفاع مقدس در همه ارکان جامعه اسلامی جریان دارد.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم که فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ جنگ نیست، بلکه فرهنگ زندگی است. در واقع در هشت سال دفاع مقدس همه شئونات زندگی جریان داشت و امروز تأسی به این فرهنگ می‌تواند در ابعاد گوناگون نظیر حوزه‌های علمی، اقتصادی و اجتماعی، آینده کشور را در مسیر پیشرفت رقم بزند.

قالیباف ادامه داد: برای ساخت کشوری نمونه باید به این فرهنگ اتکا کنیم؛ چراکه این فرهنگ متشکل از کار، تلاش، ایثار، برادری و گذشت است. در این فرهنگ اختلاف، دعوا، چالش و خدای نکرده سودجویی و به دنبال منافع شخصی بودن وجود ندارد.

دفاع مقدس از سه دهه گذشته تاکنون در زندگی ما جریان دارد

وی درباره اعتقادش مبنی بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ زندگی است نه فرهنگ جنگ، توضیح داد: جنگ بخشی از زندگی انسان‌ها، جوامع و ملت‌ها بوده‌ است، حال آنکه دفاع مقدس از سه دهه گذشته تاکنون در زندگی ما جریان دارد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به تأکید شهرداری بر حرکت در مسیر تفکر جهادی اشاره و عنوان کرد: فرهنگ جهادی همیشه در دستور کار شهرداری بوده است و به شکل طبیعی در دوره سوم مدیریت در شهر تهران، مدیریت جدیدی را شاهد خواهند بود.

افتتاح باغ موزه از گام‌های شهرداری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح باغ موزه دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس سال گذشته اشاره کرد و با بیان اینکه افتتاح باغ موزه یکی از گام‌های شهرداری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهر تهران بوده است، ادامه داد: در سال جاری نیز برنامه‌های متعددی برای ترویج این فرهنگ از سوی شهرداری تهران در نظر گرفته شده است.

قالیباف گفت: مجموعه «پاناروما»( یک منظره 360 درجه در یک سطح دو بعدی) در باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت در دست ساخت است که از سقوط تا فتح خرمشهر را به تصویر کشیده که یکی از بخش‌های زیبای باغ موزه دفاع مقدس خواهد بود و امید است که تا پایان سال جاری این پروژه به اتمام برسد و افتتاح شود.

کد خبر 233004
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز