همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع روی میز بودن گزینه نظامی از سوی مقامات آمریکایی گفت: گزینه نظامی، گفتمانی ضد بشری است و گردابی است که عاملان آن را در درون خود غرق خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار «حسین دهقان» با گرامی داشت پانزدهمین سالروز تأسیس سازمان هوافضای وزارت دفاع، در جمع مدیران و کارکنان این سازمان افزود: آیا آمریکا در ویتنام، ژاپن، عراق و افغانستان از لشکرکشی و گزینه نظامی جز بدنامی و صرف میلیاردها دلار سرمایه های بشری چیزی عایدش شده است؟ که همچنان بر طبل گزینه نظامی می‌کوبد.

سردار دهقان گفت: ما معتقدیم و بر این باور هستیم که حقانیت، عقلانیت و اصالت راه ملت ایران که برگرفته از مکتب اباعبدالله الحسین است و از اصول لایتغیری همچون هیهات منا الذله تبعیت می کند، قدرت‌های جهانی را وادار به پذیرش حقوق حقه این ملت بزرگ خواهد کرد.

وی با بیان این که در مجموعه وزارت دفاع عنصر محوری و فرآیند مهندسی قدرت و تولید قدرت مبنای همه فعالیت ها را شکل می دهد، افزود: بایستی با بهره گیری از همه ظرفیت های ملی و با پیشتازی در عرصه تولید دانش و فناوری های بومی با اطمینان و با ایجاد زیرساخت های متناسب به گونه ای حرکت کنیم که این چرخه قدرت و قدرت سازی بتواند همواره مسیر رو به رشد خودش را ادامه دهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: به میزانی که در جامعه توسعه علمی و فناوری رخ دهد و به میزانی که بتوانیم اتکاء خودمان را به دیگران کمتر کنیم و به میزانی که اطمینان خودمان را در اتکاء به توانمندی های بومی خودمان بالا ببریم به همان میزان جایگاه ما در عرصه جهانی ارتقاء پیدا می کند و ضریب امنیتی، قدرت بازدارندگی افزایش می یابد.

سردار دهقان در ادامه گفت: بحمدالله در سایه رهبری های مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا هم ملت ما از انسجام بسیار بالا، و هم نظام سیاسی ما از پایگاه عظیم مردمی برخوردار و هم نیروهای مسلح ما از جایگاه رفیع و قدرت روزافزونی بهره مند هستند و مجموعه این عوامل قدرتی را ایجاد کرده که امروز با قدرت در مقابل زیاد ه خواهی نظام سلطه ایستادگی و مقاومت کنیم.

وی افزود: اگر امروز دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران قادرند بر سر میز مذاکره با قدرت، صراحت و بدون هیچ لرزشی از منافع ملی دفاع کنند نتیجه قدرتی است که با اتکاء به توانمندی های داخلی در درون کشور شکل گرفته است، ناشی از قدرتی است که ملت ما در طول سالیان گذشته با بهره گیری از تجارب خود در حوزه های مختلف توانسته کسب کند.

سردار دهقان در ادامه گفت: امروز صنایع دفاعی ما و نیروهای مسلح به عنوان پیشقراولان توسعه و دانش و فناوری کشور توانسته‌اند موتور محرکی بشوند که تمامی ظرفیت‌ها را جهت بخشیده و فعال نموده و به فعلیت برسانند و با منسجم تر و گسترده تر کردن این شبکه قدرتمند، ضمن پاسخگویی به نیازهای دفاعی هزینه‌ها را کاهش و از موازی کاری جلوگیری کند.

کد خبر 238511
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز