یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

گروه حوادث: جوان جنایتکار پس از به شهادت رساندن یک افسر گشت پلیس تبریز، به تهران گریخت و زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کرد، اما با گذشت3 سال، هفته قبل توسط پلیس جنایی پایتخت به دام افتاد.

هشتم خرداد ماه 83 ، با گزارش خبر شهادت یک افسر گشت پلیس آگاهی تبریز به نام ستوان محمد الف، تحقیقات پلیسی برای گشودن راز این جنایت آغاز شد.

در حالی که درجه دار پلیس با ضربات چاقو از پای درآمده بود، تحقیقات اولیه نشان داد جنایت پس از آن رخ داده که افسر پلیس در حال گشتزنی به جوان 19 ساله‌ای که در اطراف یک خودرو در حال پرسه‌زدن بود مشکوک شده ، اما هنگامی که قصد بازداشت وی را داشته، مرد جوان پا به فرار گذاشته است.

با فرار مرد جوان افسر پلیس به تعقیب وی پرداخته بود ، اما جوان فراری که خود را در یک قدمی دستگیری می دید با چاقو به وی حمله کرده و او را از پای درآورد و پس از آن به سرعت اقدام به فرار کرد.

با ادامه بررسی های کارآگاهان جنایی تبریز هویت جوان متهم به قتل مشخص شد، به این ترتیب دستگیری وی در دستور کار پلیس قرار گرفت اما کارآگاهان هنگامی به خانه این متهم رسیدند که وی از آنجا فرار کرده و متواری شده بود.

ردپای قاتل در پایتخت

با فرار مرد جوان، تصاویر وی در اختیار کارآگاهان پلیس جنایی سراسر کشور قرار گرفت تا چنانچه متهمی با مشخصات وی شناسایی شد دستگیر شود، اما به مدت 3 سال بررسی‌ها بی نتیجه ماند. 

زمستان گذشته در حالی که تحقیقات پلیسی برای دستگیری قاتل فراری بی نتیجه مانده بود، کارآگاهان جنایی تبریز ردپای متهم را در پایتخت شناسایی کرده و از کارآگاهان اداره  دهم آگاهی پایتخت - ویژه بررسی پرونده های قتل - برای شناسایی مخفیگاه وی کمک خواستند.

با انتقال پرونده به آگاهی تهران از اوایل اسفندماه، پاتوق های احتمالی مرد جوان تحت کنترل نامحسوس کارآگاهان اداره 10 آگاهی قرار گرفت تا اینکه سرانجام هفته گذشته کارآگاهان جنایی مخفیگاه مرد جوان را در خیابان دکتر فاطمی تهران شناسایی کرده  و وی طی یک عملیات غافلگیرانه پلیسی بازداشت شد.

با دستگیری این مرد جوان وی در بازجویی ها با اعتراف به قتل گفت :پس  از فرار به تهران آمدم، بعد از گذشت مدتی با تصور اینکه پلیس دیگرنمی تواند مخفیگاهم را شناسایی کند،با تغییر مشخصات ، زندگی جدیدی را درتهران آغازکردم.

بنابر این گزارش مرد جوان در این مدت تشکیل خانواده داده و مدتی قبل نیز صاحب فرزندی شده بود، اما جنایتی که وی 3 سال قبل رقم زده بود وی را گرفتار کرد. متهم جوان بعد از بازداشت تحویل پلیس آگاهی تبریز شد وبرای انجام تحقیقات تکمیلی به محل ارتکاب جرم انتقال یافت.

کد خبر 23070

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز