همشهری آنلاین: همزمان با آغاز دور دوم کلاس‌های حسین علیزاده آهنگساز و ردیف دان، جلد پنجم ده قطعه برای تار این نوازنده چیره دست تار و سه تار منتشر خواهد شد.

حسین علیزاده

به گزارش همشهری آنلاین دور دوم فعالیت مکتب حسین علیزاده استاد مطرح و بنام موسیقی ایران  که هفته گذشته با برگزاری کلاسهای این مکتب در شهر گرگان آغاز شد، برخی از قطعات کتاب در دست انتشار «ده قطعه برای تار-جلد 5» برای آموزش این دوره بهره برده شد.

طی برگزاری این کلاسها در شهر گرگان که از نهم اسفند ماه آغاز و یازدهم اسفند ماه خاتمه یافت، اکثریت هنرجویان شرکت کننده ابتدا با حضور در کلاس آقایان محمدی و ذوالنوری، با مفاهیم پایه نوازندگی و اصول تکنیکی نواختن تار و سه تار آشنا شده و سپس کل هنرجویان با گروه بندیهای خاص از پیش تعیین شده و در فضایی بسیار صمیمی با اجرای قطعاتی به ارائه توانایی خود پرداخته و از راهنمایی های جامع و نکات ارزنده حسین علیزاده بهره مند شدند.

همچنین، علیزاده از برخی قطعات کتاب در دست انتشار برای آموزشهای این دوره استفاده کردند.

بر اساس این گزارش حسین علیزاده پیش از این و در تداوم سنت آموزشی ای که خود رونق دهنده آن است ،چهار کتاب از ده قطعه برای تار و سه تار را منتشر کرده بود و اینک بعد از سال ها کتاب پنجم را هم روانه بازار نشر خواهد کرد.

تمامی هنرجویان و علاقه مندان  به موسیقی در هر سطحی که باشند می توانند در کلاسهای مکتب حسین علیزاده شرکت نمایند و هیچ محدودیتی جهت حضور در این کلاسها وجود ندارد.

کد خبر 204165
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز