شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: حسین علیزاده ،‌اهنگساز و نوازنده نام‌آشنای تار و سه‌ تار روی 22 قصه صمد بهرنگی، نویسنده شهیر ادبیات کودکان و نوجوانان، قطعاتی را ساخته است که قرار است با صدای برخی از هنرمندان تئاتری از سوی نشر موسیقی آوای خورشید منتشر شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین در این اثر  که طراحی و  ایده‌پردازی مراحل مختلف آن با حسین علیزاده است، پیام دهکردی، الهام پاوه‌نژاد، پانته‌آ پناهی‌ها و مهدی پاکدل به روایت  22 قصه صمد بهرنگی پرداختند. قصه‌هایی که برخی همانند حسن کچل،الدوز و کلاغ‌ها و یا کوراغلی و یا ماهی سیاه کوچولو در زمره خاطره‌انگیزترین قصه‌های کودکان به شمار می‌روند.

زمانبندی تولید  و تدوین و طی مراحل مختلف آن به گونه‌ای انجام شده است که همزمان با دوم تیرماه، روز تولد صمد بهرنگی(دوم تیرماه)،منتشر شود.

بر اساس این گزارش علاوه بر این اثر موسسه آوای خورشید قرار است مجموعه حکایات بوستان سعدی با موسیقی کارن همایونفر و صدای خسرو شکیبایی وبه بازار موسیقی عرضه کند، آلبومی که در آن بیش از چهل حکایت از بوستانِ سعدی است در آخرین روزهای حیات زنده‌یاد خسرو شکیبایی خوانده و برای دریافت مجوز انتشار مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

موسسه فرهنگی- هنری آوای‌خورشید (وابسته به مرکز موسیقی بتهوون)  در سال گذشته "بودن و نبودن"(بردیا کیارس)، "سرانجام"(کارن همایون‌فر)، "بدرود با بدرود"(علی قمصری)، "پرواز با...."(هومن موسوی)، "پرسه"(حسین اینانلو)، "فلوت آهنگ‌روز"(عماد رام)، "مجموعه آثار سینما تئاتر محمدرضا درویشی"، "چهارراه"(حسین حمیدی)، "جان به رنگ نارنج"(روزبه آذر)، "مناجات"(کامران همت‌پور)، "هفت الهه"(کارا کارایُف)، "کرد افشاری"(فکرت امیراُف)، "نواژه"(حسین شناسا)، "گلبانگ"(گروه همنوازان سایه)، "چکامه‌های ایرانی"(مزدا انصاری)، "سنتور و تمبک۲ آهنگ‌روز"(فرامرز پایور و حسین تهرانی)، "اسطوره پارسی"(اردوان جعفریان) و کنسرت تصویری بداهه نوازیِ "کیهان کلهر و اردال ارزنجان" با به بازار موسیقی عرضه کرده است که توزیع دو آلبوم "آکاردئون" و "هلهله" نیز به دلیل وقفه‌ای که در کارخانه تولید لوح فشرده رخ داد، این ماه موکول شد.

کد خبر 167213
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز