شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه دوستی با همراهی شهرام ناظری و حسین علیزاده 7 و 8 آبان در شیراز به روی صحنه می‌رود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران رئیس انجمن موسیقی فارس ضمن اعلام این خبر گفت:

این کنسرت پیرو ابراز علاقه‌ای که اعضای گروه دوستی برای برگزاری کنسرت در نقاط مختلف ایران داشتند ترتیب داده شده است.

محسن خباز در ادامه افزود: پیشتر قرار بود این کنسرت اواخر تابستان به روی صحنه برود اما به دلیل تداخل برنامه‌های برخی از اعضای گروه این اتاق نیفتاد.

بالاخره با هماهنگی‌های انجام شده قرار شد کنسرت گروه دوستی توسط انجمن موسیقی فارس 7 و 8 آبان امسال در شیراز برگزار شود.

وی همچنین در مورد اعضای این گروه تصریح کرد: در این اجرا شهرام ناظری (خواننده)، حسین علیزاده (تار، سه تار و شور انگیز)، اردشیر کامکار (کمانچه)، پژمان حدادی (کوبه‌ای)، سینا جهان آبادی (کمانچه)، سیامک جهانگیری (نی)، روزبه رحیمی(سنتور)، بهنام سامانی(دف) و محمد فیروزی(عود) اعضای گروه دوستی را تشکیل می‌دهند.

رئیس انجمن موسیقی فارس درباره قطعات این اجرا گفت: در قسمت اول این برنامه قطعاتی چون"ری را" با شعری از نیما یوشیج، "آی عشق آی عشق" با شعر احمد شاملو،"درهوای بیچگونگی‌"، دو نوازی کمانچه اردشیر کامکار و سعید فرجپوری و تصنیف "به شکوفه‌ها به باران" از ساخته‌های زنده یاد پرویز مشکاتیان با شعری از شفیعی کدکنی اجرا خواهد شد.

خباز ادامه داد: در بخش دوم برنامه نیز قطعات"مقدمه راست"، "تصنیف نقاش چین" ، "زنگ شتر"، "تصنیف صورت‌گر نقاش" بر اساس شعری از مولانا به آهنگسازی شهرام ناظری، "ساز و آواز" برروی شعری از حافظ، " چهارمضراب عاشق کش"، "تصنیف‌های ساقیا و بیگاه از ساخته‌های حسین علیزاده اجرا می‌شود.

کد خبر 149170

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز