چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۳:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: حسین علیزاده و مجید خلج نخستین نوازندگانی‌اند که با کنسرت 4 روزه خود در تالار وحدت کنسرت‌های موسیقی در نخستین روزهای دهه نود را کلید خواهند زد.

به گزارش همشهری آنلاین علیزاده که در یک ماه گذشته پدر خود،محمدباقر علیزاده و مادرش،کبری‌خاتونی‌زاده را از دست داد برخی از نغمه‌هایی را که خواهد نواخت ، به روح آن مرحومان تقدیم خواهد کرد.

more  درگذشت پدر حسین علیزاده

more  درگذشت مادر حسین علیزاده

حسین علیزاده و مجید خلج که در ماه‌های بهمن و اسفند سال گذشته تور کنسرت ایران خود را با اجرای 10 کنسرت در شهرهای قزوین، رشت، گرگان، شیراز و بندرعباس پشت سر گذاشتند، در روزهای 22 تا 25 فروردین در تالار وحدت به اجرای موسیقی خواهند پرداخت. 

علیزاده با اشاره به استقبال فراتر از انتظار علاقه‌مندان موسیقی در شهرهای مختلف کشور  به ایسنا گفت: «عشق و محبت و انرژی که مردم در این شهرها به ما داشتند شوق اجرای موسیقی برای مردم را در دل ما دو چندان کرد و اجرای تهران آکنده از محبت‌های این مردم خواهد بود.»

در این کنسرت‌ها حسین علیزاده، تار، سه تار و شورانگیز می‌نوازد و مجید خلج با تمبک، بم دایره و زنگ سرانگشتی او را همراهی خواهد کرد.

 

حسین علیزاده در نظر دارد در این چهار شب به ترتیب در مایه‌های دوگاه، سه گاه، چهارگاه و پنج گاه بداهه‌نوازی کند و اجرای هر شب را به یکی از این مقام‌ها اختصاص دهد.

 

علیزاده در کنسرت‌های گذشته خود در هر یک از شهرها ملودی‌ها و نغمه‌های آن منطقه را دستمایه بداهه نوازی خود قرار داد.

در قزوین ملودی‌های عارف قزوینی و در رشت نغمه‌های گیلکی و تم قطعه «دریا طوفان» اثر احمد آشورپور نغمه ساز بداهه‌های حسین علیزاده بودند.

در گرگان هم ملودی‌های مازنی و قطعه پرشور «ترکمن» به مردم ترکمن صحرا تقدیم شد. در شیراز ملودی‌های قشقایی و تم قطعه مشهور «واسونک» بداهه نوازی علیزاده را شکل داد و در بندرعباس ملودی ترانه «ای یار ای یار» شور را به مردم بندر هدیه کرد.

 

کد خبر 131557
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز