سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: حسین علیزاده، آهنگساز و نوازنده نام آور تار و سه تار و مجید کیانی، پژوهشگر و ردیف دان و نوازنده شاخص سنتور که دیدگاه های متفاوتی درباره آموزش دانشگاهی موسیقی دارند، برای نخستین در نمایشگاه موسیقی کنار هم می نشینند تا بحثی چالشی دراین زمینه را صورت دهند.

به گزارش همشهری این نشست در ساعت 14 و 30 روز چهارشنبه 12 دی در سالن همایش نخستین نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان، واقع در خیابان حجاب برگزار می شود.

نشست حسین علیزاده با مجید کیانی در واقع گفت وگوی میان دو دیدگاه فکری مختلف درباره آموزش های دانشگاهی است که پیش از این بارها و به صورت انفرادی دیدگاههای خود درباره آموزش موسیقی را در رسانه ها مطرح کرده بودند اما هیچگاه فرصتی فراهم نشد تا این دو چهره نامی عرصه موسیقی در کنار هم و در یک دیالوگ سازنده به نقد و ارزیابی رو در روی نظرات خود ، بپردازند.

اکنون اما این فرصت فراهم شده است و این دو تن می توانند در حضور شنوندگان و نیز رسانه های گروهی به چالش بر سر نظرات خود در این زمینه ها بپردازند.

گزارش ستاد خبری نخستین نمایشگاه موسیقی و‌آثار شنیداری تهران حاکیست که در سه روز گذشته این نمایشگاه  محل حضور بسیاری از موسیقی دانان شناخته شده کشور بود.

دیدار هیئت مدیره  ومدیر عامل خانه موسیقی و نیز اعضای شورای عالی این نهاد مدنی وهمسخنی آنها با حاضران در نمایشگاه  و حضور چهره هایی چون علیرضا مشایخی، نادر مشایخی، دکتر مصطفی کمال پورتراب، لوریس چکناوریان، علی اکبر مرادی،محمد سریر، فریدون شهبازیان،فرهاد فخر الدینی از رخداد های قابل اعتنای نخستین نمایشگاه موسیقی   و آثار شنیداری تهران بود.

 در نخستین نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری تهران که تا 14 دی بر پاست، بیش از 70 فعال صنف موسیقی به عرضه آثار تولیدی خود ،همانند آلبوم های مختلف، سی دی های تازه و قدیمی از هنرمندان شناخته شده، به همراه سازهای مختلف سنتی و کلاسیک و نرم افزارهای موسیقی می پردازند.

کد خبر 40609

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز