همشهری آنلاین: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزاری همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه را در ایجاد فرصت‌های جدید برای تعامل با دیگر کشورها در زمینه گسترش فرهنگ دین اسلام و مبانی قرآن در جامعه اثرگذار دانست.

محمد هادی ایازی

محمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، به دهمین دوره بر‌پایی همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه اشاره و اظهار کرد: برگزاری چنین همایش‌های علمی و پژوهشی علاوه بر فراهم کردن زمینه جذب افکار، ایده‌ها و پژوهش‌های جدید، امکان آشنایی مسئولان و شهروندان را با موضوع‌های مطرح در جامعه نیز ایجاد می‌کند.

ایازی ادامه داد: از این رو با توجه به ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی و توسعه دامنه پژوهش‌ها در این عرصه برگزاری همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه با مدنظر قرار دادن نقش سازنده‌ای که بانوان در هدایت خانواده و تربیت فرزندان دارند، از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

وی برگزاری همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه را در ایجاد فرصت‌های جدید برای تعامل با دیگر کشورها در زمینه گسترش فرهنگ دین اسلام و مبانی قرآن در جامعه اثرگذار دانست و گفت: این همایش از لحاظ بعد تربیتی و علمی نیز برای شهروندان، نهادهای فعال در عرصه فعالیت‌های قرآنی، مؤسسه‌های قرآنی و همچنین دیگر مراکز مؤثر خواهد بود.

ایازی ارتقای سطح تعامل با نهادهای مردمی فعال در عرصه قرآنی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی محلات نظیر سرای محلات و خانه‌های قرآن و عترت، توجه به نقش مؤثر مبلغان دینی و ایجاد انگیزه برای مشارکت تمام شهروندان در فعالیت‌های قرآنی و مذهبی را از دیگر رویکردهایی دانست که می‌توان در این همایش به آن پرداخت.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به ارزیابی وضعیت پژوهش‌های قرآنی در جامعه پرداخت و عنوان کرد: به طور مثال پنجمین همایش احیاگران نور ویژه بانوان مبلغ شهر تهران 22آبان سال‌جاری، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز برگزار شد که سطح بالای علمی همایش نظر ایشان را جلب کرد و به استناد سخنانشان حضور بانوان با تحصیلات عالی حوزوی و دانشگاهی در این همایش قابل تقدیر است. براین اساس می‌توان پژوهش‌های انجام شده در عرصه قرآنی توسط بانوان را منطبق بر معیارهای علمی و مذهبی دانست و آن را مثبت ارزیابی کرد.

وی به نقش مؤثر و سازنده‌ای که بانوان در هدایت خانواده، تربیت فرزندان، تحکیم بنیان خانواده و ترویج فرهنگ دینی در خانواده دارند اشاره و عنوان کرد: توجه به این مهم لزوم برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه را یادآوری می‌کند.

ایازی در پایان سخنان خود یادآور شد: در دوره اخیر مدیریت فرهنگی شهر با هدف ارتقای بینش شهروندان در مسائل دینی و فراهم کردن زمینه توسعه فعالیت‌ها به راه‌اندازی 374 خانه قرآن و عترت در محلات، برپایی جشنواره قرآن، نهج‌البلاغه، دعا و نیایش شمسه، برگزاری همایش‌ها، کمک به مساجد به منظور برگزاری دوره‌های آموزش قرآن و انس با قرآن و دیگر فعالیت‌های مرتبط اقدام کرده است.

کد خبر 195706
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز