همشهری آنلاین: رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت جهاد فرهنگی، ضعف داستان‌نویسی قرآنی را از آسیب‌های موجود در این حوزه برشمرد و عنوان کرد: تربیت نیروی انسانی در این زمینه، با همکاری منسجم مراکز فرهنگی میسر می‌شود.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب درباره جهاد فرهنگی و اهمیت پرداختن به این موضوع با توجه به نیازهای ضروری عصر حاضر، به بررسی این موضوع براساس وجوه مختلف تأکید کرد و گفت: نخستین گام در حرکت به سمت جهاد فرهنگی و جامه عمل پوشاندن به مطالبات رهبر معظم انقلاب در این زمینه، متجلی شدن به اخلاق ناب اسلامی در هر یک از افراد جامعه است.

وی بر نقش تأثیرگذار نویسندگان قرآنی و دینی به عنوان یکی از گروه‌های فعال و پرمخاطب در جامعه تأکید و عنوان کرد: نویسندگان قرآنی در محقق کردن مطالبات رهبر معظم انقلاب و بررسی موضوع مهم جهاد فرهنگی از ابعاد مختلف نقش اساسی و تأثیرگذاری در جامعه دارند؛ از این رو لازم است این گروه از نویسندگان پیش از اینکه به خلق اثری بپردازند، ابتدا اخلاق اسلامی را رعایت و سپس به خلق آثار اسلامی اقدام کنند.

به گفته این نماینده مجلس، تا زمانی که اخلاق قرآنی در نویسندگان این حوزه ظاهر نشود، نمی‌توان انتظار خلق آثار تأثیرگذاری را از آنها داشت. شخصیت پیامبر اکرم(ص) الگوی کاملی برای همه مسلمانان به ویژه نویسندگان دینی است. همان‌گونه که ایشان رعایت معارف اسلامی را از خود آغاز کردند، سپس به پیاده‌سازی آن در جامعه پرداختند، نویسندگان نیز باید رعایت اخلاق اسلامی و مفاهیم دینی را از خود شروع کنند و بعد از آن انتظار تغییر جامعه و تأثیرگذاری بر افراد جامعه را داشته باشند.

افتخاری که خود از فعالان عرصه قرآن‌پژوهی به شمار می‌آید، در ادامه به شیوه‌های مختلف جامه عمل پوشاندن به مطالبات رهبر فرزانه انقلاب در حوزه جهاد فرهنگی اشاره کرد و افزود: کارهای بسیاری در این راستا انجام شده است، اما با این حال حوزه‌های گوناگونی وجود دارند که نیازمند برررسی و فعالیت بیشتر هستند.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به گستردگی حوزه فرهنگ یادآور شد: داستان و فیلم یکی از راه‌هایی است که می‌توان به راحتی آموزه‌های دینی و قرآنی را در جامعه اشاعه داد. تجربه پخش فیلم‌های دینی و قرآنی نشان داده که مردم از این نوع آثار استقبال خوبی از خود نشان می‌دهند. البته تولید آثار هنری با این مضامین ضعف‌هایی را نیز به همراه دارد.

افتخاری با مهم معرفی کردن نقش داستان‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی قرآنی در تربیت دینی جامعه ادامه داد: یکی از علل ضعف‌های موجود در راستای تولید فیلم‌های دینی، ضعف در داستان‌نویسی قرآنی است که اگر این مشکل برطرف شود با اجرای خوب هنرمندان می‌توان تا حدودی مشکلات موجود را برطرف کرد. برای رفع این آسیب، نیازمند تربیت نیروی انسانی از طریق دانشگاه‌ها، بررسی ابعاد و تعیین چشم‌انداز از سوی کارشناسان این حوزه هستیم.

کد خبر 173177
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز