چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

شهردار تهران تصریح کرد: طرح جهادی ۱۳۷ مقطعی نبوده و کاری علمی و ماندگار است و با اجرای این طرح در واقع فرهنگ دینی و جهادی با نگاه علمی و تخصصی به کارها در سطح شهر نهادینه خواهد شد.

به گزارش گروه شهری روزنامه همشهری، دکتر محمد باقر قالیباف در جلسه شورای معاونین شهرداری منطقه ۱۶ ، با تاکید بر اینکه شهرداری های مناطق باید تمام تمرکز خود را بر روی موضوعاتی که مربوط به منطقه و با تاکید بر اصل محله محوری است قرار دهند، گفت: اگر چه احداث یک پل بزرگ در یک منطقه می تواند برای مردم یک شهر مفید واقع شود اما شهرداری منطقه نباید بودجه، وقت و برنامه ریزی خود را در این زمینه هدر دهد بلکه باید رسیدگی به پروژه های کلان شهری را به معاونت های مربوطه در مرکز بسپارد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری های مناطق باید بودجه و برنامه های خود را صرف کارهایی کنند که مردم آن منطقه به طور مستقیم با آن درگیر هستند افزود: شهرداری های مناطق نباید و نمی توانند در مقیاس شهری عمل کنند یا توان مدیریت، منابع انسانی، برنامه ریزی و بودجه های خود را بر روی این قبیل پروژه های کلان شهری هزینه کنند.

شهردار تهران با اشاره به اجرای آزمایشی صدور مکانیزه پروانه های ساخت و ساز در منطقه ۶ افزود: این کار از چندی قبل در منطقه ۶ شهرداری تهران آغاز شده و اگر چه در اوایل با مشکلات فراوانی مواجه بودیم اما هم اکنون کار روال عادی خود را پیدا کرده و قرار است از ۲۰ مرداد ماه جاری دیگر هیچ شهرداری منطقه ای کار صدور پروانه را دستی انجام ندهد بلکه این کار باید به صورت مکانیزه و غیر دستی انجام شود.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید کار صدور پروانه را به بخش خصوصی سپرد تا از نیاز به مراجعه های پی در پی مردم به شهرداری های مناطق کاسته شود تصریح کرد: البته حاکمیت و کنترل نحوه رسیدگی و فعالیت بخش خصوصی بر عهده شهرداری خواهد بود و آنها موظف هستند با نظارت شهرداری در این زمینه فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم بخش خصوصی را در بخش صدور پروانه زیر نظر شهرداری های مناطق فعال کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر سه وظیفه اصلی شهرداری ، شامل ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، ایجاد اشتغال خوب و شرافتمندانه و تربیت صحیح، تصریح کرد: باید نگاه مردم به شهرداری تهران از یک سازمان متروکه و بی انضباط به سازمانی اجتماعی و مردمی تغییر کرده و اعتماد مردم به شهرداری های مناطق افزایش یابد.

کد خبر 1729

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز