مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

شهردار تهران با اشاره به بدهی 500 میلیارد تومانی نهادهای دولتی و غیر دولتی به شهرداری ، گفت: با توافقات صورت گرفته میان شهرداری و سازمان برنامه و بودجه ، قرار است 350 میلیارد تومان از این بدهی ها وصول شود.

شهردار تهران با اشاره به بدهی 500 میلیارد تومانی نهادهای دولتی و غیر دولتی به شهرداری ، گفت: با توافقات صورت گرفته میان شهرداری و سازمان برنامه و بودجه ، قرار است 350 میلیارد تومان از این بدهی ها وصول شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران ، دکتر محمدباقر قالیباف در حاشیه افتتاح 137خدمات شهری شهرداری تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فردا بودجه سال 1385 شهرداری به شورای اسلامی شهر تهران ارسال می شود ، تصریح کرد: در بودجه سال آینده با همراهی دولت و مجلس ردیفی در نظر گرفته شده تا بخشی از مطالبات شهرداری از مراکز دولتی ، غیر دولتی و اشخاص حقوقی و حقیقی وصول شود.

وی با تاکید بر اینکه در پی پایدار کردن درآمدهای شهرداری تهران هستیم ، افزود: در بودجه سال 1385 سرمایه  گذاری بخش خصوصی پیش  بینی شده است.

قالیباف با تاکید بر اینکه شهرداری در بودجه سال آینده به یک جهش اساسی دست خواهد یافت ، اظهار داشت: در بودجه سال ۸۵ پایان پروژه  های ناتمام از اولویتهای دیگر شهرداری تهران است.

شهردار تهران سامانه137را یک پل ارتباطی بین شهرداری و شهروندان دانست که شهروندان می  توانند با این تلفن خواسته های خود را به اطلاع شهرداری برسانند.

وی تصریح کرد: از این پس نبض خواسته های مردم در137خواهد زد.

قالیباف در توضیح نحوه فعالیت سامانه 137 اظهارداشت: در حال حاضر برای این سامانه 150 خودرو در نظر گرفته شده و در هر ستاد سامانه، ۲۵ نفر نیرو مستقرشده اند که این نیروها به صورت 3 شیفت و بدون تعطیلی پاسخگوی نیاز شهروندان خواهند بود.

شهردار تهران 137 را نمونه کاملی از 110 دانست و تصریح کرد: بنا داریم در آینده نزدیک تلفن 1888 را همانند 197 نیروی انتظامی راه  اندازی کنیم که این بخش مکمل سامانه 137خدمات شهری شهرداری تهران است.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم با راه  اندازی این سامانه طی ۶ ماه آینده میزان مراجعات مردم به شهرداری تهران به حداقل برسد، تصریح کرد: در مراحل آغاز این کار با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستیم ولی با کمک مردم و اطلاع رسانی صحیح رسانه ها ، قطعا این مشکلات برطرف خواهد شد .

ستاد فوریت خدمات شهری

همچنین در ادامه این مراسم مسعود کرباسیان معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز با بیان اینکه مرکز 137 در نیمه دوم آذرماه امسال با دستور شهردار تهران فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: 137 فعالیت خود را با هدف سرعت بخشیدن در ارائه خدمات به شهروندان و نیز پاسخگویی بهتر به مسائل و مشکلات شهروندان آغاز کرد که طی این مدت 13 هزار و 500 تماس تلفنی با شهرداری تهران برقرار شد که حاوی درخواست های شهروندان در زمینه های مختلف خدماتی، اجتماعی و ترافیکی بود.

وی افزود: در حال حاضر، در هر 121 ناحیه شهر تهران ستاد فوریت خدمات شهری در ۳ شیفت مشغول به کار هستند، همچنین در هریک از شهرداری های مناطق نیز ۲ ستاد فعالند که در مجموع 165 ستاد فوریت خدمات شهری شهرداری تهران تشکیل شده است.

کرباسیان ادامه داد: در مدت فعالیت آزمایشی سامانه 137 حدود 325عنوان درخواست از طرف شهروندان مطرح شد که17 درخواست، بیشترین عناوین مطرح شده از سوی شهروندان را تشکیل می داد، ازجمله لکه گیری، معابر، طعمه گذاری جانوران موذی ، رفع آبگرفتگی و ... که این درخواستها اولویت بندی شده و ستاد فوریت های خدمات شهری از امروز با افتتاح مرکز 137 به طور 24 ساعته پاسخگوی نیاز شهروندان خواهد بود.

کد خبر 48

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز