همشهری‌آنلاین: هفتادو نهمین شماره ماهنامه فرانسوی زبان رُوو دو تهران در صد صفحه منتشر شد.

هفتادو نهمین شماره رُوو دو تهران

هفتادو نهمین شماره رُوو دو تهران هفتاد و نهمین شماره ماهنامه فرانسوی زبان رُوو دو تهران Revue de Téhéran، وابسته به موسسه اطلاعات، در صد صفحه منتشر شد. مجله تهران، در این شماره به سلسله قاجار و تاریخ ایران در دوره ی قاجاریه پرداخته است.

معرفی سلسله قاجار، قاجاریه، امپراطوری روسیه و نقش نخبگان سیاسی ایران در نیمه اول قرن 19 میلادی"، " جامعه ایران از دیدگاه اروپاییان در دوران قاجار"، " عصر قاجار و گسترش زبان فرانسه در پی نوسازی آموزش در ایران "و "خاندان قاجار در دوران معاصر"عناوین مقالات این بخش می‌باشند.

مجله تهران در سایر مقالات خود به مطالعه "اسطوره جام آرتور و ریشه های ایرانی آن"، "تأثیر علمای جبل عامل در ایران عصر صفوی" و "مفهوم نبوغ و رابطه آن با مرگ"، پرداخته است. در پایان، مصاحبه ای با هنرمند افغانی حفیظ پاکزاد و مروری بر افغانستان دهه پنجاه و مصاحبه ای با ژان‌پیر بریگودیو، هنرمند فرانسوی به مناسبت نمایشگاه کراسینگ: ملاقات ایرانی در تهران، گنجانده شده است.

علاقمندان می‌توانند مطالب و مقالات تایپ شده خود را در موضوعات مرتبط با ایران و اسلام به زبان فرانسه جهت بررسی و چاپ در ماهنامه، به آدرس روزنامه اطلاعات و یا نشانی الکترونیکی mail@teheran.ir ارسال و پیشنهادات خود را با شمارة تلفن 29993615 و یا با مراجعه به سایت مجله به آدرس www.teheran.ir مطرح نمایند.

کد خبر 171872
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز