همشهری‌آنلاین: پنجاه و هفتمین شماره ماهنامه فرانسوی زبان "رُوو دو تهران" La Revue de Téhéran وابسته به موسسه اطلاعات در 100 صفحه منتشر شد

Revue de Téhéran

مجله تهران، در پرونده ماهِ این شماره به سنت آشپزی در ایران پرداخته است.

"غذاهای اساسی سفره ایرانی"، "نگاهی بر پیدایش اولین سفره خانه های ایرانی: قهوه خانه ها"، "سیری در آشپزی و غذاهای "هزار و یک شب"، "آشنایی با چند غذای محلی ایران"، "خاطرات یک نانوا"، "سفیری از هنر آشپزی ایران: نجمیه باتمانقلیج"، "آشپزی ایرانی در دل راه ابریشم"، "شیوه تغذیه و روند منطقی آن در اسطوره  نخستین انسان" و "مفهوم شراب در شعر عرفانی، حافظ: از مستی دنیوی تا مستی عرفانی"، مطالب این بخش می باشند.

در بخش فرهنگ، معرفی ایران توسط هنرمندانش در پاریس، حضور روزافزون هنر معاصر ایران در فرانسه، تصاویر و مضامین مربوط به ایران در کتاب "راه و رسم دنیا" اثر نیکلا بوویه، گنجانده شده است. بخش ادبیات، مقایسه تطبیقی دو شخصیت ادبیات کودک ایران و فرانسه: مجید و نیکلا، را در برمی‌گیرد. در پایان گزارشی از خانه شعر در پاریس آمده است.

علاقه‌ مندان می‌توانند مطالب و مقالات تایپ شده خود را جهت بررسی و چاپ در ماهنامه، به آدرس روزنامه اطلاعات و یا نشانی الکترونیکی mail@teheran.ir ارسال و پیشنهادات خود را با شماره تلفن 29993615 و یا با مراجعه به سایت مجله به آدرس www.teheran.ir مطرح نمایند.

کد خبر 112632
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز