همشهری‌آنلاین: پنجاه و سومین شماره ماهنامه فرانسوی زبان "روو دو تهران" La Revue de Téhéran، وابسته به مؤسسه اطلاعات، در 100 صفحه منتشر شد

مجله تهران، در پرونده ماه این شماره به عطار نیشابوری پرداخته است.

"زندگی و آثار فریدالدین عطار"، "اسرارنامه"، "منطق الطیر"، "تحلیل داستان شیخ صنعان در منطق الطیر"، "تذکرة الاولیاء"، "دیدگاه غرب درباره عطار"، "از مشرق قلب تا مغرب عقل"، "گفتگویی با ژان کلود کرییر درباره نمایشی از منطق الطیر" و "بررسی تقابل سمبولیسم عرفانی نزد فضیل عیاض و ژان والژان در آثار شیخ عطار  و ویکتور هوگو" عنوان های مقالات این بخش می‌باشند.

در بخش فرهنگ مقاله‌هایی با عناوین "نقش گرز گاوسر در افسانه‌ها و آیین های ایرانی"، "گزارشی از نمایشگاه نقاشی های ترنر در پاریس" و در بخش ادبیات "دنیای خالی مارگریت دوراس" و "تعلیم و تربیت عامه مردم در اثری از توماس هاردی" گنجانده شده است.

"مصاحبه ای با رمی برگ، متخصص فلسفه یونان و قرون وسطی در دانشگاه سوربن" و "نوروز و تجدید حیات" مقالات پایانی این شماره هستند.

علاقه مندان می‌توانند مطالب و مقالات تایپ شده خود را برای بررسی و چاپ در ماهنامه به آدرس روزنامه اطلاعات و یا پست الکترونیکی mail@teheran.ir ارسال و پیشنهادهای خود را با شماره تلفن 29993615 و یا با مراجعه به سایت مجله www.teheran.ir  مطرح کنند.

کد خبر 103728

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز