همشهری‌آنلاین: شصتمین شماره ماهنامه فرانسوی زبان "رُوو دو تهرانRevue de Téhéran، وابسته به موسسه اطلاعات، در صد صفحه منتشر شد.

رُوو دو تهرانRevue de Téhéran

مجله تهران، در ویژه نامه‌ای با عنوان فلسفه اسلامی و حکمت ایرانی، به مناسبت روز جهانی فلسفه به موضوع فلسفه اسلامی پرداخته است.

در این شماره، مقالاتی تحت عناوین"مروری بر تاریخ فلسفه اسلامی"، "مصاحبه با دکتر حسین غفاری" "قرآن و احادیث: دو چشمه الهام برای فلسفه اسلامی"، "ترجمه عربی آثار فلاسفه یونان"، "سهروردی و حکمت اشراق"، "ابن سینا و فلسفه نبوت"، "مصاحبه با دکتر رضا داوری اردکانی"، "آشنایی غربیان با فلسفه های اسلامی در قرون وسطی"، "اهمیت ملا صدرا در فلسفه ایرانی و اسلامی"، "مصاحبه با دکتر غلامحسین دینانی"، "افضل الدین کاشانی، فیلسوف ایرانی"، "غرب و تفکر ملاصدرا" و در پایان مقاله‌ای با عنوان "به مناسبت روز جهانی فلسفه" گنجانده شده است.

علاقمندان می توانند مطالب و مقالات تایپ شده خود را جهت بررسی و چاپ در ماهنامه، به آدرس روزنامه اطلاعات و یا نشانی الکترونیکی mail@teheran.ir ارسال و پیشنهادات خود را با شمارة تلفن 29993615 و یا با مراجعه به سایت مجله به آدرس www.teheran.ir مطرح نمایند

کد خبر 119504
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز