همشهری‌آنلاین: پنجاه و یکمین شماره ماهنامه فرانسوی زبان "رُوو دو تهران" Revue de Téhéran ، وابسته به موسسه اطلاعات، در صد صفحه منتشر شد..

مجله تهران، در پرونده ماهِ این شماره به سلجوقیان در ایران پرداخته است.

"هنر ایرانی در دوره سلجوقی"، "قدرت گیری حکومت سلجوقی"، "سلجوقیان کرمان"، "سه بنای سنگی از دوره سلجوقی"، "خواجه نظام الملک"، "گسترش زبان فارسی در دوره سلجوقی"، "معرفی ژان پل روو، متخصص ترکیه و هنرهای اسلامی" و "سیاست نامه نظام الملک" عنوان های مقالات این بخش می‌باشند.

.teheran

در بخش فرهنگ مقاله‌هایی با عناوین "تفکری چند در باب انسان و حقوقش" از استاد کریم مجتهدی، گزارشی از نمایشگاه پیر سولاژ در موزه ملی هنر مدرن در پاریس و گزارشی از نمایشگاه عکس با عنوان "ده نگاه ایرانی بر انسان معاصر" و در بخش ادبیات "شعر شرقی"، " ریشه‌های حکایت در ایران"، "ریشه‌ها و تحولات هنر نقالی در ایران"، "بودلر و دوگانگی در گل‌های بدی"، "دنیای فلسفی و هنری دنیس دیدرو" و "تفکری در باب همای نامه" گنجانده شده است.

"قهوه خانه سنتی ایرانی"، داستانی با عنوان "دستهای مهربانش" و گزارش سفری "از استانبول تا پاریس با دوچرخه" مقالات پایانی این شماره می‌باشند.

علاقه‌مندان می‌توانند مطالب و مقالات تایپ شده خود را جهت بررسی و چاپ در ماهنامه، به آدرس روزنامه اطلاعات و یا نشانی الکترونیک mail@teheran.ir ارسال و پیشنهادات خود را با شمارة تلفن 29993615 و یا با مراجعه به سایت مجله به آدرس www.teheran.ir مطرح نمایند

کد خبر 100164

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز