همشهری‌آنلاین: هفتاد و یکمین شماره ماهنامه فرانسوی زبان "رُوو دو تهران" (Revue de Téhéran) وابسته به موسسه اطلاعات، در صد صفحه منتشر شد.

review

مجله تهران، در پرونده این شماره، به معرفی رادیو در ایران پرداخته است.

"تاریخ رادیوی ایران"، "نمایشنامه های رادیویی"، " شبکه‌های رادیویی در ایران"، "جایگاه موسیقی در رادیوی ایران، از آغاز تأسیس تا انقلاب اسلامی"، "رادیو برونمرزی ایران" و "مصاحبه با خانم لبخند نعمتیان، مدیر بخش فرانسوی زبان رادیو برونمرزی" عناوین مقالات این بخش می‌باشند.

در بخش فرهنگ مقالاتی با عنوان های " ادبیات کودک و نوجوان بعد از انقلاب اسلامی ایران"، "ایران احساسی رومانتیک‌ها: هوگو، لامارتین"، "رمان و داستان کوتاه ایران بعد از انقلاب اسلامی"، "عتیق رحیمی"، "جادوی فلوبرتی: از افسانه طلایی ووراژین تا افسانه قدیس ژولین مهمان پذیر" گنجانده شده است.

در بخش ادبی، مقاله ای در معرفی شاعر معاصر حسین پژمان بختیاری با گزیده ای از اشعارش، و داستان کوتاه با عنوان "آن بت ابراهیم می‌خواست" نوشته عرفان نظرآهاری، آورده شده است.

علاقمندان می توانند مطالب و مقالات تایپ شده خود را جهت بررسی و چاپ در ماهنامه، به آدرس روزنامه اطلاعات و یا نشانی الکترونیکی mail@teheran.ir ارسال و پیشنهادات خود را با شمارة تلفن 29993615 و یا با مراجعه به سایت مجله به آدرس www.teheran.ir مطرح نمایند.

کد خبر 147200
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز