همشهری آنلاین: سی و نهمین شماره ماهنامه فرانسوی زبان "رُوو دو تهران"، وابسته به موسسه اطلاعات، در صد صفحه منتشر شد.

رُوو دو تهران در پرونده ماه این شماره خود، طی چند مقاله به تفصیل به  افغانستان، و مسائل و موضوعات جاری آن پرداخته است.

در این بخش عناوینی چون افغانستان؛ میراث برجای مانده و هویت آینده آن، افغانستان در آغاز راهی نو، مصاحبه با زلمای حقانی سفیر پیشین افغانستان در فرانسه، افغانستان گذرگاه آینده انرژی، مواد مخدر و نقش آن در اقتصاد و توسعه افغانستان، نگاهی به وضعیت کمک‌های بشردوستانه در افغانستان، و گزارشی از فصل برداشت پسته در بادغیس به چشم می‌خورد.

در پرونده ماه این شماره، همچنین مصاحبه اختصاصی مجله تهران با عتیق رحیمی، نویسنده جوان افغانی و برنده جایزه ادبی گنکور فرانسه را می‌خوانیم.

در بخش فرهنگی این شماره، تاریخچه روابط پزشکی ایران و فرانسه، معرفی فرانتز فانون و ترجمه کتاب "پنجاه متفکر سیاسی برتر" وی به همراه گزارشی از نشست ماهانه شهر کتاب با عنوان "رهیافت‌های فکری و فلسفی معاصر غرب" و نیز نگاهی به کتاب "روضة الشهدا" اثر مولا حسین کاشفی سبزواری را می‌خوانیم.

گزارشی تصویری با عنوان "پاریس در پنج روز" از نگاه عکاس ایرانی دربخش هنر این شماره به چاپ رسیده است. بخش سوم از مقاله سیاست تجاری ایران از سده پنجم پیش از میلاد تا قرن پانزدهم میلادی و چند مقاله دیگر نیز در این شماره جای دارد.

علاقمندان می توانند مطالب و مقالات خود را جهت بررسی و چاپ در ماهنامه، به آدرس روزنامه اطلاعات و یا نشانی الکترونیک mail@teheran.ir ارسال و پیشنهادات خود را با شماره تلفن 29993615 و یا با مراجعه به سایت مجله به آدرس www.teheran.ir مطرح کنند

کد خبر 74464

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز