دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: چهل و دومین شماره ماهنامه فرانسوی زبان روو دو تهران، وابسته به موسسه اطلاعات در 100 صفحه منتشر شد

ماهنامه روو دو تهران، در پرونده ماه این شماره خود، طی چند مقاله به موضوعاتی چون پیشینه و سیر روایت‌گری و نقالی در فرهنگ ایرانی، سیاه بازی نوعی تئاتر طنزآمیز مردمی، فیروزخوانی در ایام نوروز، نقاشی قهوه خانه‌ای و سنت جوانمردی در تشیع ایرانی پرداخته است.

مطالعه‌ای تطبیقی میان فردوسی و سهروردی، نگاهی به کتابخانه‌های بزرگ اسلامی در ایران، بررسی تاریخی جریان مدرنیسم و تبیین جایگاه و اهمیت مطالعات تطبیقی در اندیشه فلسفی، عناوین مقالات جای گرفته در بخش فرهنگ این شماره هستند.

در بخش هنر مقاله‌ای از پروفسور بریگودیو درباره نمایشگاه هنر طراحی در پاریس و گزارشی تصویری از تئاتر شکار روباه به چاپ رسیده است.

سیر ادبیات فارسی در سده‌های چهارم تا ششم هجری، نگاهی به سبک ادبی موپاسان و گفتگویی درباره جریان‌های مدرنیسم، پست مدرنیسم و ساختار شکنی را در بخش ادبیات این شماره می‌خوانیم.

در پایان نیز مقاله‌ای با عنوان زبانشناسی هندی اروپایی و زبان‌های ایرانی به چاپ رسیده است.

‌علاقمندان می‌توانند مطالب و مقالات خود را جهت بررسی و چاپ در ماهنامه به آدرس روزنامه اطلاعات و یا نشانی الکترونیک mail@teheran.ir ارسال و پیشنهادات خود را با تلفن 29993615 و یا با مراجعه به سایت مجله به آدرس www.teheran.ir مطرح کنند

کد خبر 80013

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز