همشهری‌آنلاین: شصت و هشتمین شماره ماهنامه فرانسوی زبان "رُوو دو تهران" Revue de Téhéran، وابسته به موسسه اطلاعات، در 100 صفحه منتشر شد.

رُوو دو تهران

مجله تهران، در پرونده این شماره، به موضوع زیارت اماکن مقدسه و شهرهای زیارتی در ایران پرداخته است.

"فلسفه زیارت در اسلام و در تشیع"، "حرم مطهر امام رضا (ع): میراث معنوی و معماری تاریخ ایران"، "حرم حضرت معصومه (س) در قم"، "سنت و مدرنیته: از زیارت تا گردشگری"، "حرم شاه عبدالعظیم، در قلب وقایع سیاسی و اجتماعی قرن اخیر ایران"، "گزیده زیارت امین الله و تفسیر آن"، "مشهد اردهال"، "تعاملی بین زیارت و گردشگری در ایران"، "امامزاده‌ها و اماکن مقدس ایران" و "مراسم زیارت سالیانه نیایشگاه پیرسبز"، عناوین مقالات این بخش می باشند.

در بخش فرهنگ مقالاتی با عنوان های " نقد کتاب ژوزف فاضل"، "موزه ز.ک.م در آلمان: موزه‌ای منحصر به فرد در مورد تاریخ رسانه‌ها" و "مصاحبه‌ای با سید حسین میرحیدر" گنجانده شده است.

در بخش ادبی، مقاله‌ای در معرفی شاعر معاصر عباس صفاری با گزیده ای از اشعارش، و گزیده‌هایی چند از کتاب پیامبری از کنار خانه ما رد شد، آورده شده است.

علاقمندان می‌توانند مطالب و مقالات تایپ شده خود را جهت بررسی و چاپ در ماهنامه، به آدرس روزنامه اطلاعات و یا نشانی الکترونیکی mail@teheran.ir ارسال و پیشنهادات خود را با شمارة تلفن 29993615 و یا با مراجعه به سایت مجله به آدرس www.teheran.ir مطرح نمایند.

کد خبر 138652
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز