همشهری‌آنلاین: پنجاه و نهمین شماره ماهنامه فرانسوی زبان "رُوو دو تهران" Revue de Téhéran ، وابسته به موسسه اطلاعات، در صد صفحه منتشر شد.

رُوو دو تهران

مجله تهران، در پرونده ماه این شماره به خیّام پرداخته است. "نگاهی به زندگی و آثار اصلی خیّام"، "موضوعات اساسی تفکر خیّام در رباعیّاتش"، "اروپا، معرف رباعیّات خیّام در نظر مرُبِن لِوی"، "رباعیات خیّام و تصویرهایش"، "ریاضیدانی استثنایی از نیشابور"، "قرائتهای گوناگون از خیّام در فرانسه"، "کلاسیکی با درونمایه مدرن: نگاهی به شعر خیّام"، "خیّام بین حقیقت و دیدگاههای شخصی"، "خیّام و نجوم"، "رباعی، گزیده‌ای برتر در بین قالبهای شعر کوتاه"، " مرگ در رباعیّات خیّام" و "آرامگاه خیّام" عناوین مقالات این بخش می‌باشند.

در بخش فرهنگ مقاله‌هایی با عنوان " لغت نامه‌های فارسی"، " ابن صلاح همدانی، منجم و ریاضیدان قرن دوازدهم میلادی" گنجانده شده است. "نگاهی به تاریخچه گرافیک در ایران"، گزارشی از نمایشگاه هنر معاصر ژاپن در پاریس و "بهجت صدر، پیشگام نقاشی مفهومی در ایران" عناوین مقالات بخش هنر می‌باشند.

در بخش ادبیات "سفر در شعر سهراب سپهری" گنجانده شده است.

علاقمندان میتوانند مطالب و مقالات تایپ شده خود را جهت بررسی و چاپ در ماهنامه، به آدرس روزنامه اطلاعات و یا نشانی الکترونیکی mail@teheran.ir ارسال و پیشنهادات خود را با شمارة تلفن 29993615 و یا با مراجعه به سایت مجله به آدرس www.teheran.ir مطرح نمایند.

کد خبر 117274
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز