همشهری آنلاین: آخرین وضعیت پرونده مرتضوی؛ آتش سوزی مجمع تشخیص مصلحت نظام سرنخ‌های بیرونی ندارد؛ برای یکی دیگر از کارمندان گروه امیر منصور آریا کیفر خواست صادر شده است؛ صدور مجوز راهپیمایی کارگران با مقامات اجرایی است و دادستانی نمی‌تواند در رابطه با آن ورود کند از مهمترین اظهارات دادستان تهران است.

دادستان تهران درباره نتیجه پرونده آتش سوزی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این پرونده هنوز به متهمان یا مظنون خاصی نرسیدیم و پلیس آگاهی کشور تحقیقات مفصلی انجام داده و در آخرین گزارشی که به دادستانی ارائه شد آمده است که این آتش سوزی سرنخ‌های بیرونی ندارد.

عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای جرائم رایانه‌ای در پاسخ به ایلنا مبنی بر اینکه خانه کارگر و جامعه کارگری با توجه به نامگذاری سال ۹۰ به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به دنبال این هستند که در روز جهانی کارگر برای بیان مطالبات خود که بیشتر متضمن اجرایی شدن شعار امسال نیز هست طبق اصل ۲۷ قانون اساسی راهپیمایی مسالمت آمیز برگزار کنند،نظر شما در این باره چیست؟ گفت: صدور اینگونه مجوزات با مقامات اجرایی است و دادستانی نمی‌تواند در رابطه با آن ورود کند.

دادستان تهران در خصوص پرونده دادستان سابق تهران و دو مقام دیگر قضاییه متهم در پرونده کهریزک گفت: همانطور که سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد بعد از صدور منع تعقیب برای این پرونده، شاکی به این قرار اعتراض و پرونده برای رسیدگی به دادگاه رفت. دادگاه نیز با استدلال قرار دادسرا را نپذیرفت و به اصطلاح قرار جلب متهم به دادرسی را صادر کرد.

وی ادامه داد: طبیعتا از ۳ متهم این پرونده در دادسرا تحقیق به عمل خواهد آمد و به دلیل اینکه دادگاه، قرار جلب متهم به دادرسی را صادر کرده، دادسرا برای این پرونده باید کیفرخواست صادر کند و آن را به دادگاه بفرستد و ما نیز باید منتظر تصمیم دادگاه باشیم.

جعفری دولت آبادی در پاسخ به این پرسش که در جلسه فردای رسیدگی به اتهامات متهمان فساد بانکی چند متهم حضور خواهند داشت؟ اظهار کرد: در جلسات گذشته دفاعیات چند تن از متهمان ناتمام ماند و قرار بر این بود که در جلسه فردا متهمانی که دفاعیات آن‌ها ناتمام مانده، دفاعیات خود را تکمیل کنند.

همچنین دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای یکی دیگر از کارمندان گروه امیر منصور آریا خبرداد.

کد خبر 166127
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز