همشهری‌آنلاین: موج سواری روابط عمومی نوین بر روی امواج پرقدرت شبکه‌های اجتماعی عنوان مقاله‌ای است که توسط دکتر محمد سلطانی‌فر در هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک ارائه خواهد شد.

وی که عضو هیئت علمی و مدیر گروه ارتباطات اجتماعی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی است می‌گوید: صنعت روابط عمومی دوران تحولات پیچیده‌ای را تجربه می کند. از یک سو فعالیتهای الکترونیک مبتنی بر وب 2.0 و شبکه‌های اجتماعی و از سوی دیگر مخاطبان خواهان فعالیت مشارکت جویانه، این صنعت ارتباطاتی و اطلاع رسانی را با تحولات جدی و عرصه های ناشناخته ای روبرو کرده است.

دکتر سلطانی‌فر با اشاره به اینکه در طول ده سال گذشته، تحولی اساسی در دسترسی مردم به اخبار و اطلاعات صورت گرفته است ادامه می‌دهد: واحدهای روابط عمومی در طول این سالها تحت فشار بوده اند تا از انتشار مطالب به سوی مخاطبان توده‌ای فاصله گرفته و به سمت ارتباطات متعال با مخاطبان فعال تغییر مسیر دهند. در عین حال، اشتراک گذاری اطلاعات در شبکه های اجتماعی، خیلی سریع تر از هر بخش دیگر سازمانها و شرکتها، واحدهای روابط عمومی و متخصصان آنها را متاثر کرده است.

رئیس کمیته علمی هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک تأکید می‌کند: شاید رسانه های اجتماعی برای روابط عمومی‌ها، محتوای چندانی به ارمغان نیاورند اما صدای روابط عمومی‌ها را رساتر به جامعه می‌رسانند. مردم نظرات خود را در مورد هر چیزی در سایت شرکت‌ها و سازمان ها منعکس می کنند ودر بلاگ‌هایشان می نویسند. نظرات و لینک‌هایشان در مورد شرکت‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می گذارند و شبکه‌ای از افراد همسو و یا غیرهمسو با سازمان‌ها و شرکت‌ها ایجاد می کنند. به این ترتیب مردم اینگونه در مباحثات مرتبط با شرکتها و سازمانها شرکت می کنند و این مباحثات مبنای استراتژی روابط عمومی و بازاریابی نوین است.

اما چرا روابط عمومی شرکتها و سازمانها، به عنوان یک راهبرد موفقیت آمیز تجاری، باید هر چه سریعتر به شبکه های اجتماعی بپیوندند؟ پرسشی است که مهم‌ترین محور مقاله دکتر سلطانی‌فر را در هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک تشکیل می‌دهد.

این همایش 25 اردیبهشت‌ماه با حضور بیش از 500 نفر از برجستگان روابط‌عمومی کشور در تهران برگزار خواهد شد.

more  اعضای کمیته علمی هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک معرفی شدند

کد خبر 165214
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز