همشهری‌آنلاین: دبیر اجرایی هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک، بیستم فروردین ماه را آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش از طریق آدرس info@eprcenter.ir اعلام کرد.

به گزارش ستاد خبری همایش،‌ غلامرضا کاظمی دینان با اشاره به اینکه نفرات اول، دوم و سوم بخش فراخوان مقالات از فرصت ارائه مقاله خود در صحن اصلی همایش و در کنار سایر اساتید برخوردار خواهند شد گفت: استعدادیابی و معرفی استعدادهای جوان به جامعه روابط‌عمومی از اصلی‌ترین اهداف برگزاری این بخش است.

وی گفت: مهم‌ترین وظیفه فعالان حوزه روابط‌عمومی الکترونیک طرح ایده آن هم با بینش دیجیتالی است چرا که جنبه‌های سخت‌افزاری مربوط به فناوری‌های ارتباطی در تخصص و وظیفه مهندسین مربوطه است و کارگزار روابط‌عمومی وظیفه‌اش طرح ایده‌هایی است که این ابزار را در جهت رسیدن به اهداف خود به کار می‌گیرد.

کاظمی دینان، نحوه ارائه خدمات به شهروندان، سازمان‌ها، نهادها و تسهیل دسترسی آنان به این خدمات را را از از مهم‌ترین وظایف روابط‌عمومی الکترونیک دانست و تأکید کرد: روابط‌عمومی الکترونیک، نقش مهمی در بهبود کارایی و اثربخشی نهادها و سازمان‌ها و مؤسسات از طریق حذف لایه‌های ساختاری ایفا خواهد کرد.

دبیر اجرایی هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک افزود: از سوی دیگر، روابط‌عمومی الکترونیک سعی در تسهیل دسترسی شهروندان و مخاطبان سازمان‌ها به اطلاعات مورد نیاز از طریق جایگزینی شهروندمداری و اجتماع‌مداری به جای بوروکراسی‌مداری دارد. بهبود پاسخگویی و اطلاع‌رسانی به مخاطبان و تضمین پاسخگویی و اطلاع‌دهی در خصوص نیازهای شهروندان و سازمان‌ها از دیگر وظایف روابط‌عمومی الکترونیک است.

کاظمی دینان گفت: در یک جامعه اطلاعاتی روابط‌عمومی موظف به پاسخگویی به شهروندان و رفع نیازهای آنان و ارائه خدمات مربوط به آنان است. افزایش خلاقیت از طریق به‌کارگیری مکانیسم‌های ارتباطی و اطلاع‌گیری و اطلاع‌رسانی در امور دولتی و غیردولتی از دیگر وظایف روابط‌عمومی الکترونیک است. این مسأله منجر به افزایش بهره‌وری و کارایی نهادها و سازمان‌ها و بهبود امور جاری خواهد شد. علاوه بر این، موارد ساده‌سازی فرایندهای ارتباطات و اطلاع‌رسانی و کاهش هزینه‌ها از طریق یکپارچه‌سازی و حذف موانع و سیستم‌های زاید وظیفه دیگر روابط‌عمومی الکترونیک است.

وی در پایان گفت: استمرار در برگزاری همایش روابط‌عمومی الکترونیک نشاندهنده آن است که برگزارکنندگان به اهداف بلندمدت توجه دارند و در این مسیر، حمایت و حضور مؤثر در این همایش موجب تسریع در فرآیند توسعه روابط‌عمومی الکترونیک خواهد شد.

گفتنی است هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک 25 اردیبهشت ماه سالجاری در هتل المپیک تهران و با حضور بیش از 500 نفر از اساتید، کارشناسان و مدیران روابط‌عمومی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات دولتی و خصوصی برگزار خواهد شد.

کد خبر 164780
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز