همشهری‌آنلاین: دکتر احمد روستا معتقد است روابط‌عمومی به عنوان بلندگوی جامعه نقش متفاوتی نسبت به گذشته ایفا می‌کند.

تولید

پدر علم بازاریابی ایران در نشستی با دبیر و دبیر اجرایی کنفرانس «روابط‌عمومی، صنعت، تولید ملی»، با بیان این مطلب گفت: با بهره‌گیری روابط‌عمومی‌ها از ابزارهای نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی، تأکید صنایع، سازمان‌ها و شرکت‌ها ازمدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به TRM یعنی مدیریت ارتباط فراگیر تبدیل شده است.

عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: نقش اصلی روابط‌عمومی TRM است، چرا که فقط روابط‌عمومی است که می‌تواند با مردم، دولت، رسانه‌ها، صنعتگر، افکار عمومی داخلی و حتی خارجی ارتباط داشته باشد و همین ارتباطات است که مفهوم «روابط‌عمومی فراگیر» را ایجاد می‌کند.

  more روابط عمومی موثر و کوتاه‌سازی مسیر توسعه و پیشرفت

روستا ادامه داد: روابط‌عمومی فراگیر هم یک روابط‌عمومی اختصاصی است و هم یک روابط‌عمومی تخصصی که ویژگی‌های خاص خودش را دارد.

وی در بیان ویژگی‌های روابط‌عمومی فراگیر گفت: روابط‌عمومی فراگیر باید از امکانات ارتباطی و تبلیغاتی دنیای مجازی استفاده کرده، تعامل 24 ساعته با مخاطب داشته باشد، در دنیای مجازی صبوری به خرج دهد، حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و... را بشناسد و در فضایی رقابتی بتواند برای دستیابی به اهداف نهایی صنعت و شرکت خود بیشترین تأثیر را بگذارد.

روستا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برگزاری کنفرانس «روابط‌عمومی، صنعت، تولید ملی» پرداختی نو به حوزه روابط‌عمومی تخصصی است که تاکنون در کشور به آن توجه نشده، تأثیر برگزاری این کنفرانس را در تخصصی‌تر شدن روابط‌عومی در حوزه صنعت بسیار مؤثر و حائز اهمیت دانست و گفت: تولید ملی برای توسعه و پویایی خود نیاز به تقویت بنیه ارتباطی خود با جامعه دارد و خلاء وجود آموزش در این حوزه به خوبی احساس می‌شود.

در ادامه این نشست، غلامرضا کاظمی دینان، دبیر کنفرانس «روابط‌عمومی، صنعت، تولید ملی» نیز با تشریح اهداف برگزاری این کنفرانس گفت: اعتقاد داریم امروزه صنایعی در بازارهای رقابتی موفق‌تر عمل خواهند کرد که روابط‌عمومی آنها بتواند با شناخت دقیق بازار، مخاطبان و درک شیوه‌های درست تبلیغات و اطلاع‌رسانی متناسب با صنعت مورد نظر، تأثیرگذاری اجتماعی بیشتری داشته باشد.

وی افزود: معتقدیم روابط‌عمومی در حوزه صنعت تخصص‌های خاص خود را نیاز دارد و کارکرد آن با روابط‌عمومی‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی متفاوت است.

کاظمی‌ دینان ادامه داد: روابط‌عمومی فعال در حوزه صنعت بی‌تردید با شناخت تخصصی نسبت به این حوزه و درک ویژگی‌های حوزه کارکردی روابط‌عمومی بخش صنعت می‌تواند در توسعه تولید ملی نقش بسزایی ایفا کند.

در ادامه امیر لعلی، دبیر اجرایی این کنفرانس نیز گزارشی از روند برگزاری کنفرانس «روابط‌عمومی، صنعت، تولیدملی» که شهریورماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود، ارائه داد.

more  کنفرانس روابط‌عمومی، صنعت و تولید ملی شهریور ماه امسال برگزار می شود 

کد خبر 176031
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز