همشهری‌آنلاین: موفقیت بسیاری از انسانها و سازمانها نتیجه نوع و کیفیت ارتباطات آنهاست و موفق کسی است که ارتباط مطلوبی با انواع مخاطبان داشته باشد.

احمد روستا

به گزارش مارکتینگ نیوز، دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی ایران، و یکی از سخنرانان نخستین کنفرانس روابط‌عمومی، صنعت، تولید ملی با عنوان نگرش نو به روابط عمومی در مصاحبه‌ای با نیوشا صداقت کیش گفت: روابط عمومی‌ها نقش مهمی در مدیریت ارتباط فراگیر سازمانها دارند. مدیریت ارتباط فراگیر عبارت است از، برقراری، بهره برداری، نگهداری و حتی کنارگذاری، ارتباط با انواع مخاطبان برای تفهیم و تفاهم، تاثیر و تاثر و تغییر و تحول است.

پدر علم بازاریابی ایران، تاکید کرد: روابط عمومی نسل جدید، در حوزه های مختلف موضوعات، مخاطبان، و قلمرو فعالیت با تحولات جدیدی روبه رو است و باید به پدیده ی مدیریت ارتباط فراگیر توجه ویژه داشته باشد.

دکتر روستا، با اعلام این مطلب که روابط عمومی‌ها می‌توانند در آینده با استفاده از فناوریهای نوین، فنون، مهارتها، و قابلیتهای جدید، این فرصت را پیدا کنند تا به عنوان بازاریان سازمانها نقش جدیدی برای خود ایفا نمایند، تصریح کرد: به نظر می رسد، با تغییر نگرش، روابط عمومی از یک حوزه محدود، به پدیده ای فراگیر تبدیل شود و به ویژه با توجه به 2 مفهوم «مدیریت ارتباط فراگیر» و «مدیریت برند فراگیر»، وظایف، اختیارات، مسئولیتها، قابلیتها و ظرفیتهای تازه ای برای روابط عمومی ها مطرح می شود که سرانجام جایگاه و منزلت روابط عمومی را در جامعه دگرگون خواهد کرد.

سخنران نخستین کنفرانس روابط‌عمومی، صنعت، تولید ملی، درباره فعالیتهای روابط عمومی های صنایع، در ایران، افزود: در جامعه فعلی ایران، شاهد روابط عمومی با کیفیتهای بسیار متنوع هستیم، از ساده ترین نوع ارتباطات تا علمی ترین آنها. در واقع روابط عمومی نیز مانند بسیاری از حوزه های حرفه ای در حال تغییر و تحول است، و باید بدانیم موفقیت گذشته ضامن موفقیت آینده نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: پیشنهاد من این است که روابط عمومی ها ضمن ارزیابی واقع بینانه از خود، آمادگی لازم برای تحولات آینده را فراهم آورند.

دکتر روستا، در پایان با اعلام این مطلب که مهمترین چالش فعلی روابط عمومی ها، چگونگی ارتباط با انواع مخاطبان برای مقابله با تنشها و بحرانها، و ایجاد زمینه های آرامش به جای تنش، می باشد، خاطرنشان کرد: روابط عمومی در شرایط دشوار، یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید به آن توجه ویژه شود. در واقع سبک روابط عمومی در شرایط دشوار به طور قطع با سبک روابط عمومی در شرایط عادی متفاوت خواهد بود.

نخستین کنفرانس روابط‌عمومی، صنعت، تولید ملی 20 شهریور، در محل هتل المپیک تهران برگزار شود.

کد خبر 183552
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز