همشهری‌آنلاین: حمید شکری خانقاه، مدرس دانشگاه و نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک به ارائه جدیدترین مقاله خود با عنوان تفکرمهندسی و استراتژی ارتباطی در روابط عمومی الکترونیک خواهد پرداخت.

حمید شکری خانقاه

استراتژی‌ ارتباطی‌، برنامه‌ای‌ یکپارچه‌، جامع‌، منسجم‌ و هماهنگ‌ است‌ که‌ مزیت های‌ استراتژیک‌ سازمان ‌را به‌ چالش‌های‌ محیطی‌ آن‌ مرتبط‌ می‌سازد.

استراتژی‌ ارتباطی‌ در روابط عمومی الکترونیک برای‌ ایجاد اطمینان‌ از اینکه‌ هدف های‌ اساسی‌ سازمان‌ از طریق‌ اقدامات‌ مناسب‌ تحت وب تأمین‌ خواهند شد، طراحی‌ می‌گردد.

وی در چکیده مقاله خود آورده است: استراتژی‌، الگو یا برنامه‌ای‌ است‌ که‌ هدف‌های‌ بنیادی‌، سیاست‌ها و زنجیره اقدام‌های‌ یک‌ سازمان‌ را در قالب‌ یک‌ مجموعه منسجم‌ نظام‌ می‌بخشد.

از نظر کارکردی استراتژی رویکردی است که برای مشتری ارزش و برای سازمان مزیت رقابتی می‌آفریند. خلق مزیت رقابتی برای سازمان کارکرد اصلی استراتژی است و اثر بخشی استراتژی به میزان مزیت رقابتی ایجاد شده و پایداری آن در طول زمانی بستگی دارد.

مزیت رقابتی عاملی است که سبب ترجیح سازمان بر رقیب توسط مشتری می‌شود. این مفهوم در کسب و کار، علی‌الخصوص در شرایط رقابتی نهایت اهمیت را داشته و تمامی تلاشهای سازمان برای نوآوری، کیفیت، بهره‌وری و مدیریت را معنا می‌بخشد.

چگونه می‌توان از طریق روابط عمومی الکترونیک برای سازمان مزیت رقابتی آفرید؟ شکری تأکید کرده است:از مدل‌ها میتوان برای توصیف اجزاء یک سیستم، ارتباط بین آنها، و غیره استفاده کرد. استراتژی ارتباطی در روابط عمومی الکترونیک فرایندی است برای تضمین تاثیرگذاری پیام بر جامعه مخاطب و دستیابی به فرهنگ و رفتار موردنظر در بین گروههای مختلف مخاطب که هدف اصلی فرایند اطلاع‌رسانی محسوب می‌شوند.

این مدرس دانشگاه در مقاله خود آورده است: برنامه‌ریزی ارتباطی و روابط عمومی برای ارتقا و توسعه ارتباطات الکترونیک در صورتی موفق خواهد بود که آگاهانه، سنجیده و مستدل طراحی شده وگام به گام بر اساس مراحل اساسی و کلیدی فوق الذکر مرحله به مرحله به صورتی فرایند محور و در راستای حل مشکلات ارتباطی با در نظر گرفتن شرایط و مقتضیات محلی ، فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی سازمان اجرا شوند. وی همچنین موضوع تفکر مهندسی ارتباطی را تشریح خواهد کرد.

ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک 31 اردیبهشت ماه سال جاری و سه روز پس از روز ارتباطات و روابط عمومی در تقویم رسمی کشور در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد. در این روز در کنار ارائه جدیدترین مقالات علمی در حوزه روابط عمومی الکترونیک از مقام علمی دکتر داود زارعیان، تجلیل خواهد شد.

more معرفی دکتر داود زارعیان به عنوان استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک

دانشجویان، مدیران و کارشناسان روابط عمومی قادرند برای حضور و ثبت نام در همایش ضمن کسب اطلاعات لازم از طریق سایت www.eprcenter.ir با شماره ۸۸۹۲۲۷۸۲ تماس حاصل نمایند.

کد خبر 134307
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز