سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آخرین نسخه ویراستاری شده کتاب نگارش در روابط‌عمومی نوشته تامس.اچ.بیوینز با ترجمه علیرضا باستانی به شکل پاورقی از مهرماه 89 در ماهنامه مدیریت ارتباطات و پس از آن به صورت کتاب منتشر می‌شود.

نگارش در روابط عمومی

مطالب موجود در این کتاب برای تازه‌کاران و حتی آنهایی که به‌صورت حرفه‌ای دستی در کار نگارش روابط‌عمومی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مخاطبان، در این کتاب با اغلب شکل‌های نگارش روابط‌عمومی مشتمل بر خبرنویسی، اطلاعات عمقی (backgrounders)، متونی که قرار است از سوی صدا و سیما منتشر شود، مجلات، مقالات خبری، بروشورها و نسخه‌های تبلیغی چاپی آشنا می‌شوند.

در آخرین نسخه ویراستاری شده کتابی که ترجمه آن در ماهنامه مدیریت ارتباطات به چاپ می‌رسد، تأکید خاصی بر نگارش و چگونگی استفاده از تکنولوژی‌های نوین در ارتباطات دیده می‌شود.

در فصل مربوط به اینترنت و نگارش کامپیوتری، ویراستاری وزینی صورت گرفته است و ازاینرو در زمینه توسعه وبسایت‌ها، انتخاب طراح وب، چگونگی گزینش شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات وبسایت، چگونگی انتشار مطالب در سایت و چگونگی نگارش در اینترنت، اطلاعات مورد نیازمدیران و کارشناسان روابط‌عمومی و تبلیغات درج شده است.

در ضمن جهت دسترسی به اطلاعات تکمیلی و نوین، آدرس وبسایت‌های مورد نیاز مخاطبان به‌عنوان منابع آنلاین فهرست شده است.

دیگر مطالبی که در این کتاب به چشم می‌‌آید، اطلاعات مربوط به برنامهریزی و بودجهبندی است که در فصول مربوطه آمده است و همچنین فصل ویژهای که اطلاعات مهمی را در انتخاب پیام و نوع رسانهای را که برای آن می‌نویسید، ارائه می‌دهد.

این کتاب، تلاشی است برای ارائه مطالب مرجعی که شما به عنوان کارگزار روابط‌عمومی به آن نیاز دارید تا بتوانید در آن حرفه (نویسندگی در روابطعمومی) که نقش حیاتی برایتان دارد، سربلند و موفق بیرون بیایید.

بنا‌براین گزارش، تامس.اچ.بی وینز، استاد دانشکده روزنامه‌نگاری و ارتباطات دانشگاه اورگان است که به تدریس روابط‌عمومی و اخلاق وسایل ارتباط جمعی مشغول است و کرسی جان.ال.هالتنگ را در اخلاق رسانه‌ها در اختیار دارد.

وی در سال 1982 درجه دکترای خود را در رشته ارتباطات دور از دانشگاه اورگان دریافت کرد و پیش از آنکه مجددا به این دانشگاه بازگردد، به مدت سه سال در دانشگاه Delaware مشغول تدریس بود. وی درجه لیسانس خود را در رشته زبان انگلیسی و مدرک MFA را در خلاقیت نگارش از دانشگاه آلاسکا گرفت.

در مجموع تجربه سی سال فعالیت حرفه ای خود را در زمینه رسانه ها به همراه دارد؛ تجربیاتی که برگرفته از کار او در رادیو، تلویزیون، تبلیغات، روابط عمومی، طراحی گرافیک و ویراستاری کارتونهای تلویزیونی است.

نگارش در روابط عمومی عنوان کتابیاست که برای نخستین بار در ایران توسط دبیرخانه همایش روابط عمومی الکترونیک ترجمه و منتشر می شود. این کتاب که حاوی تکنیک ها و آموزش های روزآمد برای حرفه روابط عمومی است، پیش از انتشار کلی در هر شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات به چاپ میرسد که علاقه مندان می توانند جهت درج نام خود در فهرست پیش فروش کتاب، اطلاعات تماس خود را به پست الکترونیک info@eprcenter.ir ارسال کنند.

کد خبر 118763
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز