همشهری آنلاین: رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور با اشاره به اهمیت اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم اظهار کرد: برای موفقیت در اجرای این طرح باید حفظ قرآن کریم در کشور به یک جریان ملی تبدیل شود.

قرآن

علی سرابی، رئیس هیئت‌ مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور، در بخش نخست گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، با بیان اینکه تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها و به‌ ویژه دولت و مجلس باید اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم را پشتیبانی کنند، گفت: بودجه‌های معمول وزارت آموزش و پرورش پاسخگوی سه میلیون دانش‌آموز و فرهنگی در طرح «نور» نیست.
بخش نخست گفت‌وگو را اینجا بخوانید

سرابی، در بخش دوم این گفت‌وگو، با بیان اینکه پیش از آغاز طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم این نگرانی وجود داشت که دانش‌آموزان و فرهنگیان از اجرای این طرح استقبال نکنند، گفت: برخلاف نگرانی‌هایی که وجود داشت مشاهده کردیم که این طرح با استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان و فرهنگیان قرار گرفت، تا جایی که هم‌اکنون بیش از سه میلیون نفر برای حضور در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: براساس گزارشاتی که از سوی مسئولان قرآنی آموزش و پرورش اعلام می‌شود، دانش‌آموزان و فرهنگیانی که در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند هم‌اکنون مشغول حفظ قرآن هستند و طبق برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش، آزمون اولیه این طرح به منظور ارزیابی سطح توانمندی دانش‌آموزان و فرهنگیان در زمینه حفظ قرآن اواخر فروردین برگزار خواهد شد و البته زمانی که این آزمون برگزار شود، می‌توان یک ارزیابی درباره اجرای این طرح تا به امروز داشت.

سرابی، در ادامه با عنوان اینکه تا زمان برگزاری آزمون اولیه طرح «نور» نمی‌توان ارزیابی دقیقی از نحوه اجرای آن و کاستی‌های موجود در این زمینه داشت، گفت: مسئولان و متولیان این طرح پس از برگزاری آزمون اولیه طرح باید به نقاط قوت و ضعف این طرح توجه داشته و به انجام برنامه‌ریزی‌های جدید برای هر چه بهتر شدن طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم بپردازند.

این کارشناس قرآنی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه حفظ قرآن کریم باید به یک جریان ملی تبدیل شود، عنوان کرد: وقتی موضوع دفاع مقدس به جریان ملی تبدیل شد، نتیجه آن تشکیل ارتش بیست میلیونی بود و البته موضوع قرآن و حفظ قرآن کریم روی دیگر سکه دفاع مقدس است که باید جریان‌سازی شود.

وی با یادآوری اینکه حرکت به سمت قرآن نوعی مصونیت و دفاع مقدس است، گفت: حرکت در مسیر قرآن و جریان‌سازی به منظور حفظ قرآن کریم در جامعه اسلامی، حتی از دفاع مقدس هم مهمتر است و مسئولان و متولیان این حوزه باید با تشویق کردن دانش‌آموزان و فرهنگیان و دادن امتیازات مختلف به آنان، این جریان‌سازی را شکل دهند.

سرپرست مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اگر تشویق‌های لازم در اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم انجام شود و نوجوانان و جوانان به این سمت و سو جذب شوند، دیگر نیازی به تشویق‌های بعدی نیست؛ زیرا آنان خود به ‌خود به سمت قرآن می‌آیند و به حفظ قرآن و عمل به آموزه‌های قرآنی تشویق می‌شوند. 

کد خبر 164696
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز