همشهری آنلاین: انس امام خمینی(ره) با قرآن و عبادت باعث شد تا تکیه ‌گاهش فقط خداوند باشد و از هیچ قدرتی نترسد؛ امام(ره) توانست تحولی اساسی در منطقه و صحنه جهانی ایجاد کند که آثار و ‌برکاتش را امروز شاهد هستیم.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، مراسم تجدید میثاق اصحاب قلم، اندیشه و هنرمندان کشور با آرمان‌های انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) پیش‌ از ظهر امروز، دهم بهمن‌ماه، با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد.

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام خمینی(ره) را مظهر همه خوبی‌ها و نیکی‌ها دانست و اظهار کرد: امام(ره) سیاست و دیانت را در کنار هم داشت و سیاست را با صداقت آمیخته بود؛ امام(ره) همان‌طور که در دل شب با معبود خود راز و نیاز می‌کرد، در طول روز در مقابل دشمن می‌ایستاد و با صلابت مواضع خود را اعلام می‌کرد.

وی افزود: همان‌طور که پیامبر گرامی اسلام(ص) به عنوان شخصیت اول جهان اسلام اسوه و الگو است، در عصر و زمان حاضر، امام خمینی(ره) قدم جای پای ائمه اطهار(ع) قرار داده است و برای ما در همه زمینه‌ها به ویژه برای کسانی که مسئولیتی دارند و اهل فکر، اندیشه و قلم هستند و می‌خواهند جریان فرهنگی و فکری جامعه را برعهده بگیرند، الگو و سرمشق است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هر چه در زندگی امام(ره) بررسی کنیم، می‌بینیم که همچنان ابعاد ناشناخته فراوانی وجود دارد. اگر به آیات ابتدایی سوره انفال که درباره وصف مؤمنین است مراجعه کنیم نیز مشاهده می‌کنیم که امام خمینی(ره) دارنده تمام آن صفاتی بوده که در این سوره مبارکه آمده است.

وی عنوان کرد: انس امام(ره) با قرآن و عبادت باعث شد تا تکیه‌گاهش فقط خداوند باشد و از هیچ قدرتی نترسد. علمای ربانی تنها از خدا می‌ترسند و کسی که تنها از خدا بترسد، دیگر از هیچ قدرت و مقامی نمی‌هراسد.

حسینی اظهار کرد: امام(ره) توانست تحولی اساسی در منطقه و صحنه جهانی ایجاد کند که آثار و ‌برکاتش را امروز شاهد هستیم. هر یک از ما می‌توانیم در این مسیر گام برداریم. کسانی که در وادی سیاست و اجرا هستند، به طور قطع باید امام خمینی(ره) را به عنوان الگو قرار دهند و مسیر ایشان را ادامه دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از امام(ره) به عنوان محبوب‌القلوب یاد کرد و گفت: امام محبوب‌القلوب است و بر دل‌ها حکومت می‌کند و نه فقط مردم ایران، بلکه سراسر جهان شیفته ایشان هستند.

وی افزود: همه دل‌سوزان، دل‌سوختگان، وارستگان دنیا و آزادگان به شخصیتی همچون امام خمینی(ره) که منشأ تحول ایران بود و فصل جدیدی را در تاریخ رقم زد، عشق می‌ورزند.

حسینی با اشاره به جشنواره پایداری گفت: بعضی از جشنواره‌ها که با عنوان مقاومت و پایداری در حوزه‌های شعر، موسیقی، تئاتر و سینما برگزار می‌شود، باعث شده است موضوع مقاومت در همه نقاط جهان اسلام شکل بگیرد و هر میزان این روحیه تقویت شود، عزت، عظمت و سربلندی مسلمانان بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به ظرافت‌هایی که در نگاه مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: رهبر فرزانه انقلاب عنایت خاصی به موضوع مقاومت دارد و مباحثی را در این باره مطرح می‌کنند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. امیدواریم بتوانیم در انجام رسالت و مسئولیتی که بر عهده داریم، موفق باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه امسال در جشنواره‌ها به موضوع انقلاب اسلامی و نگاه امام(ره) به دفاع مقدس و بیداری اسلامی توجه ویژه‌ای شده است، اما کافی نیست؛ چرا که در آغاز راه هستیم و انتظارات و مطالبات مردم و عاشقان امام(ره) و مقام معظم رهبری بیش از اینها است. 

کد خبر 158851
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز