همشهری آنلاین: چهاردهمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی ضوابط تحصیل رایگان حافظان کل قرآن کریم در دانشگاه‌ها در سال 90 را تصویب کرد.

 

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به تصویب ضوابط تحصیل رایگان حافظان کل قرآن کریم در دانشگاه‌ها، گفت: بر این اساس سازمان اوقاف و امور خیریه موظف است طی مبادله موافقتنامه با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور نسبت به پرداخت هزینه تحصیل دانشجویان دانشگاه‌های غیر دولتی و شبانه در سال 90 که حافظ کل قرآن کریم هستند اقدام کنند.

وی افزود: دانشجویان متقاضی استفاده از این مزایا می‌توانند با ارائه مدارک مستند دال بر حفظ قرآن کریم به این سازمان، وجوه ثبت‌نام خود در دانشگاه را دریافت کنند.

وی به موضوع بررسی امور قرآنی در استان‌ها و تشکیل شوراهای استانی قرآنی در این جلسه شورا اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه جلسه دوم شورای توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف شد تا موضوع را بررسی و پیشنهاد دولت را در این خصوص به شورا ارائه دهد که این پیشنهاد واصل و در دستور این جلسه قرار گرفت.

محمدی ادامه داد: همچنین در این جلسه گزارشی از وضعیت تشکیل شوراهای استانی ارائه و رییس شورا تاکید کرد با توجه به حضور همه دستگاه‌ها و نهادهای فعال در حوزه فرهنگی و قرآنی در شورای فرهنگ استان و لزوم اهتمام به موضوع قرآن و توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان اولین وظیفه این شورا، ایجاد تشکیلات موازی موجب اخلال در روند امور و هدر رفت منابع است.

وی در خصوص شوراهای قرآنی در استان‌ها، گفت: هماهنگی امور قرآنی و پیگیری تحقق منشور توسعه فرهنگ قرآنی در سطوح استانی و شهرستانی منحصرا از طریق شورای فرهنگ عمومی استان انجام می‌شود و مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی، جهت پیگیری و اجرا علاوه بر دستگاه‌ها به روسای شورای فرهنگ عمومی استان‌ها نیز ابلاغ می‌شود.

وی افزود: همچنین در مواردی که دستور جلسات شورای فرهنگ عمومی استان بررسی امور حوزه قرآنی است از صاحب نظران موسسات قرآنی مردمی و سایر نهادهای مرتبط دعوت شود، همچنین مقرر شد عضویت سازمان اوقاف و امور خیریه در شورای فرهنگ عمومی در سطح ملی و استانی پیگیری شود.


 

کد خبر 156814

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز