همشهری آنلاین: رئیس فراکسیون قرآن مجلس عذرخواهی اوباما به خاطر هتک حرمت قرآن توسط نظامیان این کشور را ظاهرسازی و عوام‌فریبی بیان کرد و گفت: آن‌ها اگر بخواهند از مسلمانان جهان عذرخواهی کنند، باید افرادی را که در این جریان مقصر بودند مجازات کنند.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با اشاره به اهانت اشغالگران آمریکایی به قرآن کریم در افغانستان اظهار کرد: اینها دشمنان سیلی‌خورده از برنامه‌های انسان‌ساز قرآن کریم هستند؛ کسانی هستند که منافع خود را در دوری از قرآن کریم می‌بینند و می‌خواهند از غفلت و ناآگاهی مردم برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

منتخب مردم تهران در مجلس هشتم با بیان اینکه قرآن کریم کتاب آگاهی‌بخشی و بیداری است، افزود: آنها با هر کسی که در این راه حرکت کند، دست آنها را رو کند، مقاصدشان را آشکار سازد و معیار حق و باطل باشد، مخالف هستند که از آن جمله قرآن کریم است که در بیداری انسان‌ها بسیار مؤثر بوده است.

وی تصریح کرد: گاهی می‌بینیم که از طریق مختلف به پیامبر اسلام اهانت می‌کنند و گاهی دست به قرآن‌سوزی و اهانت به قرآن کریم می‌زنند تا مسلمان‌ها را از این راه منصرف کنند، در حالی‌که این اقدامات نتیجه عکس داشته است.

افتخاری با اشاره به واکنش مردم افغانستان نسبت به اهانت به قرآن کریم گفت: این جنایت باعث شد که مردم افغانستان بیدار و منسجم شوند و از اهداف آمریکا و بیگانگان حاضر در کشور خود آگاه شوند. غرب نیز باید بداند که مردم با این اهانت‌ها نه تنها ناامید نمی‌شوند، بلکه متحدتر و منسجم‌تر با دشمنان قرآن به ستیز برمی‌خیزند و پاسخ کوبنده‌ای به آنها خواهند داد.

وی با اشاره به عذرخواهی سران آمریکا از مردم و پس از آن کشتار مردم معترض در افغانستان گفت: برنامه‌های آنها از عقلانیت و فکر آنها از انسجام لازم برخوردار نیست، به همین دلیل معمولاً اقداماتی که انجام می‌دهند دوگانه و ناشی از سردرگمی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: عذرخواهی آنها مسلماً یک ظاهرسازی و عوام‌فریبی است و نمی‌تواند واقعیت داشته باشد؛ اگر بخواهند از مردم افغانستان و مسلمانان جهان عذرخواهی کنند، باید افرادی که در این جریان مقصر بودند را مجازات کنند تا عملاً این عذرخواهی صورت گیرد.

لاله افتخاری با بیان اینکه مجازات نکردن عوامل اهانت به قرآن نشان می‌دهد که این اقدام به دستور سران آنها صورت گرفته است، اظهار کرد: بهترین راه عذرخواهی این است که آمریکا نیروهای خود را از این کشور خارج سازد و بگذارد مردم افغانستان که الگوهایی همچون احمدشاه مسعود و برهان‌الدین ربانی دارند، کشور خود را بسازند؛ در این صورت افغانستان نیز می‌تواند جایگاه خود را پیدا کند.

کد خبر 162394
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز