همشهری آنلاین: معاون پژوهش و آموزش سازمان دارالقرآن‌الکریم اشاره به اینکه خبرگزاری ایکنا باید به جایی برسد که هر کس در هر جای دنیا قرآن را جست‌‌وجو کند به ایکنا برسد، گفت: ایکنا با چهل‌زبانه‌شدن هر چه سریع‌تر به یک مرجع قرآنی در جهان تبدیل خواهد شد.

قرآن

داوود تک‌فلاح، معاون پژوهش و آموزش سازمان دارالقرآن‌الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، با اشاره به اهمیت و جایگاه خبرگزاری ایکنا در انعکاس اخبار قرآنی ایران و جهان، اظهار کرد: ایکنا طی فعالیت 10 ساله خود حرکت‌های خوبی در زمینه ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی و انعکاس اخبار و رویدادهای قرآنی داشته و با توجه به ظرفیت و امکاناتی که در اختیار داشته خیلی خوب عمل کرده است.

تک‌فلاح ادامه داد: هرچند که ایکنا در انعکاس اخبار و فعالیت‌های قرآنی ایران و جهان بسیار خوب عمل کرد0ه و عملکرد این خبرگزاری در هیچ دوره‌ای ضعیف نبوده است، اما می‌تواند بهتر از این نیز باشد که البته چهل‌زبانه‌شدن این خبرگزاری نشان از ظرفیت بالایی است که در مسئولان و دست‌‌اندرکاران این خبرگزاری وجود دارد که این ظرفیت‌ها پس از این نیز باید بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد.

معاون پژوهش و آموزش سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به توسعه خبرگزاری ایکنا طی سال‌های گذشته و راه‌اندازی گروه‌های جدید خبری و هم‌چنین افزایش زبان‌های خارجی در این خبرگزاری، عنوان کرد: چیزی که در سیستم آی‌تی و فن‌آوری اطلاعات وجود دارد این است که اگر کسی بخواهد کلمه یا موضوعی را جست‌وجو کند، یک‌سری کلید‌واژه‌های را می‌دهد و به سرعت پاسخ دریافت می‌کند و البته باید در اخبار و فعالیت‌های قرآنی نیز با جایی برسیم که هرکس در دنیا هر خبر قرآنی که جست‌وجو می‌کند به ایکنا برسد.

وی با اشاره به اهمیت افزایش زبان‌های خارجی در خبرگزاری ایکنا، افزود: ایکنا ظرفیت آن را دارد که با توسعه زبان‌های خارجی خود به جایی برسد که هر کس در هر جای دنیا با هر زبانی که «اخبار قرآنی» را جست‌وجو می‌کند به ایکنا برسد و یکی از اولین‌ سایت‌های قرآنی که در هر جای دنیا و به هر زبانی باز می‌شود، ایکنا باشد.

تک‌فلاح با یادآوری اینکه بی‌شک افزایش زبان‌های خارجی در خبرگزاری ایکنا، دایره و گستره مخاطبان این خبرگزاری را در سراسر دنیا افزایش خواهد داد، گفت: با توجه به محتوای قوی و غنایی که در اخبار ایکنا مشاهده می‌شود، به طور قطع مخاطبان این خبرگزاری با افزایش زبان‌های خارجی نه تنها در کشورهای مسلمان بلکه در کشورهای غیرمسلمان نیز افزایش خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسلماناان جهان نیازمند دریافت اخبار و اطلاعات ناب قرآنی هستند، گفت: خبرگزاری ایکنا در کنار تولید اخبار و انعکاس رویدادهای قرآنی می‌تواند به ارائه مقالات علمی و پژوهشی با محوریت قرآن پرداخته و این مقالات را به زبان‌های مختلف در سایت خروجی خبرگزاری قرار دهد، تا به نقطه ایده‌ال نزدیک‌تر شود و هر چه سریع‌تر به عنوان یک مرجع قرآنی در جهان شناخته شود.

وی با تأکید بر لزوم تبدیل شدن خبرگزاری ایکنا به یک خبرگزاری مرجع در جهان، عنوان کرد: تبدیل شدن ایکنا به یک خبرگزاری مرجع سبب ایجاد تبلیغاتی برای جمهوری اسلامی ایران در جهان نیز خواهد شد و مقالات و پژوهش‌هایی که در این خبرگزاری منتشر می‌شود می‌تواند مورد استفاده مسلمانان در سایر کشور‌های جهان نیز قرار گیرد.

تک‌فلاح در بخش پایانی سخنان خود پیشنهاد کرد که با توجه به چهل‌زبانه‌شدن خبرگزاری ایکنا، این خبرگزاری باید بتواند لینک‌هایی را با سازمان‌های قرآنی داخلی و خارجی ایجاد کند و با در نظر گرفتن لینک‌های مجزا برای سازمان‌ها و نهادهای مختلف داخلی و خارجی ارتباط تنگاتنگی را بیان اخبار قرآنی سازمان‌ها ایجاد کند. 

کد خبر 162559
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز