همشهری آنلاین: زمان ثبت نام نخستین گردهمایی نخبگان قرآنی سراسر کشور که تا 12 آذرماه اعلام شده بود، به منظور داشتن فرصت بیشتر برای ثبت نام واجدان شرایط و ارسال مدارک تا پایان آذرماه تمدید شد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، دبیرخانه نخستین «گردهمایی نخبگان قرآنی سراسر کشور» اعلام کرد با توجه به تماس‌های مکرر علاقه‌مندان به حضور در این گردهمایی و درخواست زمان کافی برای ارسال مدارک، زمان ثبت نام در این گردهمایی تا پایان آذرماه تمدید شد.

افراد واجد شرایط با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این بنیاد به نشانی اینترنتی quran-bmn.ir اقدام به تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی کنند.

گفتنی است، گردهمایی نخبگان قرآنی سراسر کشور اواخر بهمن‌ماه و یا اوایل اسفندماه سال جاری از سوی «بنیاد ملی نخبگان کشور» در اصفهان برگزار می‌شود، همچنین شنیده‌ها از احتمال همکاری معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با این دبیرخانه برای هرچه بهتر برگزاری این گردهمایی است.

بنیاد ملی نخبگان با هدف گسترش فرهنگ قرآنی و شناسایی، تجلیل و استفاده از توانمندی‌های نخبگان قرآنی کشور، نخستین گردهمایی نخبگان قرآنی سراسر کشور را براساس آیین‌نامه مصوب بنیاد برگزار می‌کند.

طبق آئین‌نامه پشتیبانی از برگزیدگان مسابقات قرآن که شرح آن در ادامه آورده شده است، افراد ذیل مجاز به ثبت نام در این فراخوان هستند.

آیین نامه پشتیبانی از برگزیدگان مسابقات قرآن

این آیین‌نامه به استناد بند 5-4 آیین‌نامه احراز استعدادهای برتر و نخبگی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای پشتیبانی از برگزیدگان مسابقات قرآن در رشته‌های قرائت و حفظ کل قرآن تدوین شده است.

ماده یک ـ اشخاص ذیل مشمول حمایت‌های سطح یک بنیاد قرار می‌گیرند:

الف- نفرات اول تا سوم مسابقات قرآن بین‌المللی در کشورهای ایران و مالزی در رشته قرائت

ب- نفرات اول تا سوم مسابقات بین‌المللی ایران و عربستان در رشته حفظ کل قرآن

پ- دارندگان مدرک تخصصی درجه یک حفظ قرآن کریم (موضوع مصوبه جلسه 573 شورای عالی انقلاب فرهنگی)

ماده دو- اشخاص ذیل مشمول حمایت‌های سطح دو بنیاد قرار می‌گیرند:

الف- نفرات اول تا سوم مسابقات سراسری (کشوری) سازمان اوقاف و امور خیریه

ب- نفرات اول تا سوم مسابقات برجسته بین‌المللی قرآن در کشورهای مختلف مشروط بر اینکه با معرفی سازمان اوقاف در این مسابقات شرکت کرده‌ باشند.

پ- نفرات اول تا سوم مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان کشورهای اسلامی

تبصره- فهرست مسابقات برجسته بین‌المللی قرآن در رشته‌های قرائت و حفظ کل توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام و به تایید بنیاد می‌رسد.

ماده سه - مشمولان سطح دو از حمایت‌های زیر برخوردار می‌شوند:

الف- کمک هزینه سفر عمره مفرده

ب- جوایز تحصیلی سطح دو در صورت اشتغال به تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ ارشد و دکتری در دانشگاه‌های داخل یا در مقاطع سطح دو، سه و چهار حوزه‌های علمیه

پ- تسهیلات نظام وظیفه

ماده چهار- مشمولان سطح یک از حمایت‌های زیر برخوردار می‌شوند:

الف- تمامی حمایت‌های مذکور در ماده سه (در حد جوایز علمی سطح یک)

ب- اعتبار پژوهش و نوآوری به پژوهشگران حوزه و دانشگاه برای انجام پژوهش‌های نوین و فعالیت‌های نوآورانه در یکی از دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و یا مراکز مورد تأیید بنیاد در زمینه علوم قرآنی

پ- کمک هزینه شرکت در دوره‌های کوتاه مدت و فرصت مطالعاتی

ت- اعتبار آموزش قرآن جهت تشکیل کلاس‌های آموزشی در زمینه تخصص قرآنی با نظارت یکی از مراجع مورد تأیید بنیاد

تبصره یک- در مورد نخبگان حوزوی براساس آیین‌نامه‌های مربوط در بنیاد عمل خواهد شد.

تبصره دو- طرح پیشنهادی برای فعالیت‌های موضوع بندهای ب، پ و ت از ماده چهار باید به تصویب شورای نخبگان برسد.

ماده پنج- سقف اعتبارات و کمک هزینه مذکور در آیین‌نامه، هرساله توسط رئیس بنیاد تعیین می‌شود.

این آیین‌نامه در پنج ماده و سه تبصره در جلسه مورخ 11/3/1388 کمیسیون دائمی هیأت امنای بنیاد ملی نخبگان به تصویب رسید و از این تاریخ قابل اجرا است. 

کد خبر 153149
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز