همشهری آنلاین: رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس اظهار کرد: همایش بانوان قرآن‌پژوه جامعه اسلامی را نسبت به ظرفیت‌های موجود در بین بانوان آگاه می‌سازد و نیز کمک می‌کند به یک هم‌گرایی حول محور قرآن کریم که مهمترین محور وحدت است، دست یابیم.

افتخاری

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و رهمنودهای مقام معظم رهبری، بانوان که قشر عظیم قرآنی جامعه بسیار ارزشمند و دارای سابقه‌های طولانی هستند، مورد توجه قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر بانوان حدود 80 درصد برنامه‌های قرآنی و کلاس‌های قرآنی را در کشور در اختیار دارند و خوشبختانه در این مسیر به موفقیت بسیار خوبی هم دست یافته‌اند و این مهم کمتر به صورت مجزا مورد ارزیابی قرار گرفته است.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متأسفانه رقابت‌ها و ظرفیت‌های موجود در جامعه‌ بانوان قرآنی ما کمتر سنجیده می‌شود و همایش بانوان قرآن‌پژوه یکی از قدم‌های ارزشمندی است که در چند سالی اخیر در این مسیر برداشته شده است.

افتخاری تصریح کرد: بنده از اولین تجلیل شوند‌گان در دوره اول همایش بانوان قرآن‌پژوه پیش از نمایندگی در مجلس شورای اسلامی بوده‌ام و در سال‌های بعد در خدمت برگزارکنندگان این همایش هستیم.

وی گفت: در سال‌های اخیر که ظرفیت عظیمی از پژوهش‌های قرآنی بانوان، پایان‌نامه‌ها، هنرهای قرآنی، طرح‌های قرآنی و خود بانوان قرآنی که به نحوی در حفظ، قرائت، داوری و پژوهش، تفسیر و مباحث قرآنی فعالیت کرده‌اند، شناسایی شده‌‌اند و در حقیقت به صورت گنجینه‌ای شرح حال آنها و بانک اطلاعات فراهم شده است.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امسال نیز شاهد حضور بانوان فرهیخته‌ای از تمام جهان اسلام در این همایش خواهیم بود و قابلیت‌های بانوان در زمینه قرآنی بار دیگر به نمایش گذاشته خواهد شد.

افتخاری تصریح کرد: با شناسایی بانوان قرآن‌پژوه و نشر آثار این عزیزان و برنامه‌ریزی بر روی توان این بانوان می‌توان از فعالیت‌های قرآنی بانوان در سطح کشور حمایت کرد، یعنی هم آثار مکتوبشان در اختیار دیگران قرار دهیم تا جهان اسلام استفاده کنند و هم این پژوهش‌ها را به طرف نیازها جامعه به ویژه با توجه به بیداری اسلامی هدایت کنیم.

وی اظهار کرد: باید بانوان پژوهشگر، نخبه و هنرمند در عرصه قرآنی مورد تشویق قرار گیرند تا زمینه بهره‌گیری دیگران از این فعالیت فراهم شود و این عزیزان به فعالیت‌های ارزشمند خود دلگرم‌تر شوند.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برگزاری همایش بانوان قرآن‌پژوه این باور را بین مسئولان ایجاد کرده که بانوان قادرند در خدمت قرآن کریم باشند و جامعه می‌تواند از خدمات این عزیزان در زمینه قرآنی بهره‌مند شوند.

افتخاری در پایان افزود: همایش بانوان قرآن‌پژوه مسئولان را نسبت به ظرفیت‌های بانوان در عرصه متمرکز می‌کند و هم جامعه اسلامی را نسبت به ظرفیت‌های موجود در بین بانوان آگاه می‌سازد و هم کمک می‌کند به یک هم‌گرایی حول محور قرآن کریم که مهمترین محور وحدت است، دست یابیم. 

کد خبر 150073
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز