همشهری آنلاین: به گفته رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، با وجود وعده‌های قبلی مبنی بر تخصیص صرفاً! بخشی از بودجه نیم‌درصدی فعالیت‌های قرآنی، همچنان این کار انجام نگرفته است.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایر ان (ایکنا)، درباره اینکه آیا معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری که مدتی قبل از قول تخصیص مبلغی نزدیک به 180 میلیارد تومان از بودجه نیم‌درصدی فعالیت‌های قرآنی را داده بود، به وعده خود عمل کرده، گفت: متأسفانه همچنان علی‌رغم همه وعده‌های داده شده، این کار صورت نگرفته است.

وی افزود: به دلیل همین اهمال، دستگاه‌های متولی فعالیت‌های قرآنی دچار مشکلات زیادی شده‌اند و ما همچنان امیدواریم که در مدت باقیمانده از سال جاری بخشی از این بودجه تخصیص یابد.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس پیگیری تخصیص این بودجه نیم‌درصدی را دستورکار ثابت این روزهای فراکسیون متبوعش عنوان کرد.

لاله افتخاری در گفت‌وگویی که در تاریخ 23 آبان‌ماه سال جاری با ایکنا داشت، اعلام کرده بود، در جلسه‌ای که در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری برگزار شده، عزیزی قول مساعد داده که مبلغی حدود 180 میلیارد تومان از این بودجه به زودی تخصیص می‌یابد که همچنان این کار انجام نشده است.

یادآور می‌شود، براساس بند 5 بودجه سال جاری دولت موظف است در اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی حداکثر نیم درصد از سقف بودجه مصوب هر یک از دستگاه‌های ملی و استانی به استثنای فصول 1 و 6 و بودجه هزینه‌ای و هزینه‌های مستقیم تولید شرکت‌های دولتی را کسر و به ردیف-91 550.000- اضافه نمایند که متأسفانه به گفته رئیس فراکیسیون قرآن و عترت در مصوبه مذکور تغییراتی ایجاد شده که موجب کاهش شدید این مبلغ می‌شود و از طرفی هنوز بخش زیادی از بودجه فعالیت‌های قرآنی کشور تخصیص نیافته است. 

کد خبر 154404
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز