همشهری‌آنلاین: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کالاهایی مشمول تامین ارز می‌شوند که اولویت بیشتری در زمینه تامین نیازهای مردم دارند، گفت: امسال علاوه بر موضوع ذخیره‌سازی، نوسانات نرخ ارز نیز به شدت از سوی مسئولان تنظیم بازار نظارت می شود.

مهدی غضنفری در مراسم روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درباره موضوع اعمال محدودیت ارایه ارز به برخی کالاهای وارداتی، بحث‎‌های کارشناسی در سازمان توسعه تجارت ایران صورت گرفته است، اما بانک مرکزی هنوز هیچ تصمیمی را برای اعمال محدودیت اتخاذ نکرده است.

وی افزود: اگر بانک مرکزی تصمیم به محدودیت‌های این چنینی بگیرد، حتما کالاهایی مشمول تامین ارز می‌شوند که اولویت بالاتری به لحاظ تامین نیازهای مردم دارند. همچنین، در خصوص پیمان‌سپاری ارزی نیز هنوز کمیته 5 نفره تصمیمی نگرفته است.

وزیر صنعت و معدن با بیان اینکه صادرکنندگان می‌توانند ارز خود را مصرف کنند، اما بانک مرکزی علاقمند است تا حجم ارز انتقالی به کشور را رصد کند، خاطر نشان کرد: برای تامین نیازهای مردم در ایام پایانی سال نیز همانند سال‌های گذشته اقدامات لازم انجام شده است.

بر اساس گزارش فارس، غضنفری ادامه داد: متأسفانه نرخ ارز همچنان در بازار اثرگذار است، بنابراین امسال علاوه بر موضوع ذخیره‌سازی، نوسانات نرخ ارز نیز به شدت از سوی مسئولان تنظیم بازار نظارت می‌شود. همچنین، با همکاری بانک مرکزی قرار است ارز مورد نیاز واردکنندگان کالا حداکثر تا یک هفته پرداخت شود.

کد خبر 162056
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز