همشهری‌آنلاین: رئیس بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی به میزان مورد نیاز سکه عرضه خواهد کرد اما نباید از نظر دور داشت که قیمت جهانی طلا رو به کاهش است.

محمود بهمنی پس از جلسه یکشنبه هیات دولت افزود: به همه کسانی که به شکل واقعی به ارز نیاز دارند ارز به میزان لازم ارائه خواهد شد علاوه بر ان تصمیم بر این است تا بزودی ارز مسافرتی نیز افزایش پیدا کند. 

وی با بیان اینکه به دانشجویان و کسانی که برای امور خدماتی به ارز نیاز دارند نیز ارز به میزان واقعی ارائه خواهد شد خاطرنشان کرد: بانک مرکزی تنها برای ذخیره سازی و تبادل ارز، ارز ارائه نمی‌کند بلکه با نگاه جامع و همه جانبه به کسانی که نیاز واقعی به ارز دارند توجه ویژه دارد.

بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که ایا نقدینگی سرگردان فراوان می‌تواند یکی از علل افزایش قیمت ارز در هفته گذشته باشد گفت: این یکی از دلایل است اما با ارائه اوراق مشارکت و افزایش نرخ سود بانکی تلاش کردیم که این مشکل را حل کنیم و سیاست‌های پولی و اعتباری نیز که اخیرا ارائه شد بر همان مبنا نرخ سود بانکی 21 درصد و سود اوراق مشارکت نیز 20 درصد تعیین شد.

کد خبر 158740
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز